Fritz Henderson, President en CEO van GM, opent persdagen van Los Angeles Auto Show met themalezing
02/09/2009 16:02
PR Newswire
LOS ANGELES, September 2 /PRNewswire/ --
Frederick (Fritz) Henderson, President en Chief Executive Officer van
General Motors, zal in de ochtend van 2 december 2009 de Los Angeles Auto
Show openen met een themalezing voor Motor Press Guild (MPG). Het MPG-ontbijt
en de lezing zijn toegankelijk voor alle geaccrediteerde deelnemers aan de
Persdagen. Tijdens de lezing zal gelegenheid worden gegeven tot het stellen
van vragen.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO)
Henderson werd in maart 2009 benoemd tot President en Chief Executive
Officer van GM. Daarvoor diende hij sinds maart 2008 als President en Chief
Operating Officer van GM. Van januari 2006 tot maart 2008 diende bij als Vice
Chairman en Chief Financial Officer.
"Dhr. Henderson is een van de meest invloedrijke topmanagers uit de
automobielwereld, en dat op een kritiek moment in de geschiedenis van de
transportindustrie," aldus Matt Stone, voorzitter van de
MPG-themalezingcommissie en Executive Editor van Motor Trend. "Hij zal zeker
spreken over zijn visie met betrekking tot wat de automobielindustrie en een
herboren GM te bieden hebben nu 2010 dichterbij komt."
Henderson begon zijn carrière bij GM in 1984 als Senior Analyst. Hij werd
enkele malen gepromoveerd naar functies met steeds hogere
verantwoordelijkheden, alvorens hij in 1992 Vice President van Finance werd
bij de GMAC-groep in Detroit. Vervolgens diende hij als President van GM voor
Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten, president van GM Asia Pacific
en Chairman van GM Europe.
Dit wordt het 11e jaar dat het MPG-ontbijt de persdagen van de Los
Angeles Auto Show opent. Bij het MPG zijn circa 800 autojournalisten en
public relations professionals uit het hele land aangesloten. Daarmee is het
de grootste persvereniging binnen de automobielindustrie in het land.
De Los Angeles Auto Show 2009 wordt voor het vierde opeenvolgende jaar in
het najaar gehouden. Het evenement is op 2-3 december geopend voor de pers,
en op 4-13 december voor het publiek. Registratie voor de media gaat van
start op 14 september, via http://www.laautoshow.com/Press.html. Het aanzien
van de Los Angeles Auto Show is gestegen sinds de datum ervan naar het najaar
is verschoven. Dit jaar heeft de Organisation Internationale des
Constructeurs d'Automobiles (OICA), de mondiale vereniging van de
automobielhandel, de Los Angeles Auto Show toegevoegd aan de officiële lijst
van erkende internationale tentoonstellingen.
Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com, voor de Los Angeles Auto Show 2009. Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO
-