Fritz Henderson, President en CEO van GM, opent persdagen van Los Angeles Auto Show met themalezing 02/09/2009 16:02

PR Newswire

LOS ANGELES, September 2 /PRNewswire/ --
Frederick (Fritz) Henderson, President en Chief Executive Officer van General Motors, zal in de ochtend van 2 december 2009 de Los Angeles Auto Show openen met een themalezing voor Motor Press Guild (MPG). Het MPG-ontbijt en de lezing zijn toegankelijk voor alle geaccrediteerde deelnemers aan de Persdagen. Tijdens de lezing zal gelegenheid worden gegeven tot het stellen van vragen.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO)

Henderson werd in maart 2009 benoemd tot President en Chief Executive Officer van GM. Daarvoor diende hij sinds maart 2008 als President en Chief Operating Officer van GM. Van januari 2006 tot maart 2008 diende bij als Vice Chairman en Chief Financial Officer.

"Dhr. Henderson is een van de meest invloedrijke topmanagers uit de automobielwereld, en dat op een kritiek moment in de geschiedenis van de transportindustrie," aldus Matt Stone, voorzitter van de
MPG-themalezingcommissie en Executive Editor van Motor Trend. "Hij zal zeker spreken over zijn visie met betrekking tot wat de automobielindustrie en een herboren GM te bieden hebben nu 2010 dichterbij komt."

Henderson begon zijn carrière bij GM in 1984 als Senior Analyst. Hij werd enkele malen gepromoveerd naar functies met steeds hogere
verantwoordelijkheden, alvorens hij in 1992 Vice President van Finance werd bij de GMAC-groep in Detroit. Vervolgens diende hij als President van GM voor Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten, president van GM Asia Pacific en Chairman van GM Europe.

Dit wordt het 11e jaar dat het MPG-ontbijt de persdagen van de Los Angeles Auto Show opent. Bij het MPG zijn circa 800 autojournalisten en public relations professionals uit het hele land aangesloten. Daarmee is het de grootste persvereniging binnen de automobielindustrie in het land.

De Los Angeles Auto Show 2009 wordt voor het vierde opeenvolgende jaar in het najaar gehouden. Het evenement is op 2-3 december geopend voor de pers, en op 4-13 december voor het publiek. Registratie voor de media gaat van start op 14 september, via http://www.laautoshow.com/Press.html. Het aanzien van de Los Angeles Auto Show is gestegen sinds de datum ervan naar het najaar is verschoven. Dit jaar heeft de Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), de mondiale vereniging van de automobielhandel, de Los Angeles Auto Show toegevoegd aan de officiële lijst van erkende internationale tentoonstellingen.

Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com, voor de Los Angeles Auto Show 2009. Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO






-