Gemeente Heerhugowaard
Dienstverlening gemeente scoort meer dan goed
De gemeente Heerhugowaard is in de landelijke Benchmark Publiekszaken
2009 van TNS NIPO op een dertiende plek geëindigd. Vergeleken met
voorgaande onderzoeken is Heerhugowaard een stuk beter gaan presteren
op het gebied van dienstverlening. Voorgaande jaren kwam Heerhugowaard
in een andere vergelijking tussen gemeenten, De Staat van de Gemeente,
uit in het midden van de ranglijst (plek 40).
Voor de benchmark heeft TNS NIPO verschillende
klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd in het gemeentehuis van
Heerhugowaard.
Door middel van een enquête konden de bezoekers van de publieksbalie
hun mening geven over de gemeente. In totaal deden 105 gemeenten mee
aan de benchmark. Op verschillende themaâs konden scores worden
behaald. Op 7 van de 8 themaâs wordt goed en bovengemiddeld gescoord.
Worden de totale scores vergeleken met gemeenten met vergelijkbare
grootte (50.001 â 100.000
inwoners) dan behaalt de gemeente Heerhugowaard zelfs de tweede plek.
Dit betekent dat de inwoners van Heerhugowaard bovengemiddeld tevreden
zijn over de dienstverlening van de gemeente. Heerhugowaard scoort ten
opzichte van voorgaande jaren vooral op de onderdelen wachttijd en
bejegening. Ook op de onderdelen informatievoorziening, de
bereikbaarheid van de telefonie en de wachttijd aan de balie worden
zeer hoge resultaten behaald.
1-12-2009