Gemeente Heerhugowaard


Dienstverlening gemeente scoort meer dan goed

De gemeente Heerhugowaard is in de landelijke Benchmark Publiekszaken 2009 van TNS NIPO op een dertiende plek geëindigd. Vergeleken met voorgaande onderzoeken is Heerhugowaard een stuk beter gaan presteren op het gebied van dienstverlening. Voorgaande jaren kwam Heerhugowaard in een andere vergelijking tussen gemeenten, De Staat van de Gemeente, uit in het midden van de ranglijst (plek 40).

Voor de benchmark heeft TNS NIPO verschillende
klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd in het gemeentehuis van Heerhugowaard.
Door middel van een enquête konden de bezoekers van de publieksbalie hun mening geven over de gemeente. In totaal deden 105 gemeenten mee aan de benchmark. Op verschillende themaâs konden scores worden behaald. Op 7 van de 8 themaâs wordt goed en bovengemiddeld gescoord. Worden de totale scores vergeleken met gemeenten met vergelijkbare grootte (50.001 â 100.000
inwoners) dan behaalt de gemeente Heerhugowaard zelfs de tweede plek. Dit betekent dat de inwoners van Heerhugowaard bovengemiddeld tevreden zijn over de dienstverlening van de gemeente. Heerhugowaard scoort ten opzichte van voorgaande jaren vooral op de onderdelen wachttijd en bejegening. Ook op de onderdelen informatievoorziening, de bereikbaarheid van de telefonie en de wachttijd aan de balie worden zeer hoge resultaten behaald.


1-12-2009