Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Marktleider investeert in versterking positie
Kredietverzekeraar Atradius ontwikkelt nieuwe internationale campagne
Amsterdam, 1 december 2009 - Atradius, marktleider in kredietverzekeringen en b-t-b incassodiensten, lanceert een nieuwe, internationale corporate advertentiecampagne gericht op met name het groot- en middenbedrijf. Een campagne waarin centraal staat dat Atradius overal aanwezig is waar zaken worden gedaan en haar klanten verzekert tegen wanbetaling door hun afnemers. De campagne toont topatleten in actie die overduidelijk in volledige balans en controle zijn. Dit visualiseert wat Atradius aan ondernemers kan bieden: de juiste balans tussen risicobeheersing en (nieuwe) mogelijkheden, tussen zekerheid en vrijheid en tussen veiligheid en vertrouwen.
"Vanwege de economische crisis heeft kredietverzekering het afgelopen jaar volop in de belangstelling gestaan. Wij willen deze belangstelling vasthouden en de waarde van een goede kredietverzekering, incassoservices en financiële bedrijfsinformatie nadrukkelijk en op een positieve manier onder de aandacht brengen", vertelt Olivier de Groot, senior manager Corporate Communications en Marketing van Atradius en mede-verantwoordelijk voor de nieuwe campagne."We hebben vertrouwen in onszelf en in de markt. De economie trekt voorzichtig aan en bedrijven denken weer aan meer handel. Dus alle reden om je handelsrisico's onder te brengen bij Nederlands marktleider op het gebied van kredietverzekeringen."
Over Atradius
Atradius is een vooraanstaande kredietverzekeraar met premie-inkomsten van 1,8 miljard euro per jaar en een mondiaal marktaandeel van 31 procent. Het bedrijf verzekert handel tegen het risico van wanbetaling en biedt tal van producten, variërend van kredietverzekeringen tot incasso. Met 3.900 medewerkers en 160 kantoren in 42 landen, heeft Atradius toegang tot kredietinformatie van meer dan 52 miljoen ondernemingen op basis waarvan 22.000 kredietlimietbeslissingen per dag genomen worden.
EINDE PERSBERICHT