AWB met drie noviteiten en in nieuwe huisstijl op VSK
HELMOND, 20091201 -- AWB uit Helmond introduceert tijdens de VSK drie noviteiten aan het publiek. De GeniaHybrid, ThermoGrand en ThermoSystemHRM/3. De innovatieve GeniaHybrid staat centraal in de stand, die is uitgevoerd in de nieuwe huisstijl. Als beursthema is gekozen voor renovatie en de gebouwde omgeving. Op de beurs presenteert AWB een compleet pakket aan mogelijkheden voor deze markt, inclusief de verschillende duurzame oplossingen. AWB staat in hal 1, standnummer C010.
De GeniaHybrid is een hybride lucht/water warmtepomp die verwarmt, tapwater bereidt en koelt. Dit hybridesysteem met HR-ketel resulteert in een besparing tot 35% op primaire energie en CO2-emissie. De GeniaHybrid wordt aangestuurd door een bijzonder Dynamische Systeem Intelligentie en is eenvoudig toepasbaar in bestaande woningen. AWB levert het complete hybridesysteem en begeleidt en ondersteunt het gehele project met bijbehorende diensten.
Ketels utiliteit
De ThermoGrand is een groot vermogen solo HR-ketel voor de kleine utiliteit en geschikt om in cascade te zetten. De lichtgewicht ketel is compact, onderhoudsvriendelijk en leverbaar in 45 of 65 kW. Het modulatiebereik is 1:5.
Met de ThermoSystemHRM/3, een modulerende premix HR-ketel, richt AWB zich op de utiliteit. Deze nieuwe staande HR-ketel heeft een vermogensrange van 120 tot 280 kW en biedt uiterste betrouwbaarheid door een back-up systeem van NTC's. De eenvoudige opbouw, dimensies en goede bereikbaarheid van onderdelen zorgen voor veel installatie- en onderhoudsgemak.
Producten met advies
Naast deze drie noviteiten toont AWB een breed scala aan producten en ondersteunende diensten. Adviseurs van de afdeling Technisch Project Advies (TPA) zijn aanwezig voor advies over beschikbare totaaloplossingen bij complexe projecten. De afdeling TPA coördineert, begeleidt en ondersteunt installatietrajecten in de projectmarkt.
Nieuwe huisstijl
Op de VSK 2010 lanceert AWB de nieuwe huisstijl. De vertrouwde grijze letters AWB zijn voortaan rood, onderstreept met een krachtige zwarte lijn. `De rode draad' staat centraal in het nieuwe huisstijlconcept. Deze lijn komt terug in alle uitingen, zowel in print, als digitaal en ook op de beursvloer. Met `de rode draad' laat AWB zien dat het een positieve, pragmatische en betrouwbare partner is voor haar klanten in alle fasen van het project.
AWB
AWB bestaat dit jaar 75 jaar en is actief op het gebied van ruimteverwarming, tapwaterbereiding, ventilatie en koeling. AWB heeft een totaalpakket aan duurzame producten en diensten ontwikkeld met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Zo levert AWB een breed assortiment HR-ketels, (zonne)boilers, (hybride) warmtepompen, Warmte-Terug-Win-units, VR-ketels en mini-WKK. En biedt AWB diensten als Technisch Project Advies, eerste ingebruikname en Service. Als totaalaanbieder heeft AWB hiermee aandacht voor de toekomst.
Fotobijschrift:
1: het innovatieve hybridesysteem GeniaHybrid
2: Het nieuwe logo van AWB
Ingezonden persbericht