Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 1 december 2009
Start campagne: Alcohol krijgt je klein
Vandaag start de nieuwe online campagne Alcohol krijgt je klein. De campagne is een initiatief van Sophie Lever en Maaike van de Wetering, studenten van de Willem de Kooning Academie, en het jonge productiebedrijf Pellicola. Samen produceerden zij twee filmpjes waarmee zij aansluiten op de belevingswereld van tieners.
'Tieners zijn moeilijk te bereiken. Ze willen vaak ouder overkomen en zelfstandig zijn. Drinken is stoer, volwassen en hoort erbij. In deze campagne gooien we die gedachte juist om. Wanneer je teveel drinkt, verlies je je grenzen. Je kan niet meer op eigen benen staan, gaat spugen, naast de pot plassen, allemaal vertoon van kinderlijk gedrag. Je wordt wederom afhankelijk van anderen. Kortom, alcohol krijgt je klein.'
Aldus de initiatiefnemers.
De campagne wordt gesteund door het Trimbos Instituut en heeft als doel zoveel mogelijk tieners te bereiken en bewustwording te creëren over de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. De inhoudelijke invulling van het project is gericht op het visualiseren van overmatig alcoholgebruik als kinderachtig.
www.alcoholkrijgtjeklein.nl
www.pellicola.nl
www.sophieenmaaike.nl
Pellicola is een filmproductiebedrijf met als belangrijkste doelstelling het ontwikkelen en produceren van korte en lange speelfilms en commercials. Pellicola vertelt verhalen die zich niet makkelijk laten vertellen en gaat hierbij de confrontatie niet uit de weg. Per project wordt zorgvuldig gekeken naar het verhaal, de motivatie van de verhalenverteller en de visie van de regisseur. Pellicola produceert projecten die getuigen van authenticiteit en lef. Door een broedplaats te vormen voor jong talent en hen samen te brengen met reeds gevestigde filmmakers, vindt Pellicola een gezonde balans tussen creativiteit en kwaliteit.
Sophie en Maaike zijn twee studenten van de Willem de Kooning Academie. Ze zitten daar in het vierde jaar van de richting advertising. Sinds hun tweede jaar vormen ze een creatief team. Het idee voor de campagne is ontstaan tijdens een uitwisseling van vijf maanden in Barcelona.
Noot voor de redactie,