De Persgroep


De Persgroep Nederland bouwt nieuwsorganisatie van de toekomst

30 november 2009

Vanaf 1 december 2009 heet PCM Uitgevers de Persgroep Nederland. De dagbladenportefeuille van de Persgroep Nederland bestaat uit AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en per januari 2010 Het Parool.

Vanaf 1 december 2009 heet PCM Uitgevers de Persgroep Nederland. De dagbladenportefeuille van de Persgroep Nederland bestaat uit AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en per januari 2010 Het Parool.

Het is de intentie NRC Media op korte termijn te verkopen. Ook voor de boekendivisie wordt op dit moment een koper gezocht.

De bedrijfsonderdelen PCM Grafische Bedrijven, PCM Distributiebedrijf en PCM Losse Verkoop zullen respectievelijk de naam de Persgroep Printing, de Persgroep Distributie en de Persgroep Losse Verkoop dragen. De advertentiemarkt wordt al sinds september onder de naam de Persgroep Advertising bewerkt.