Ingezonden persbericht
Persbericht
Netlog winnaar en Albumprinter runner up Deloitte Technology Fast50
Rotterdam, 30 oktober 2009 - Netlog is tot winnaar uitgeroepen van de Deloitte Technology Fast50 2009. De verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland en Belgie vond gisteren plaats in de Talent Factory te Den Bosch. Netlog wist over de afgelopen vijf jaar een omzetgroei van 11285% te behalen. Albumprinter - de winnaar van vorig jaar - behaalde een tweede plaats, gevolgd door Webprint met een derde notering. Daan Witteveen, partner bij Deloitte en programmaleider Fast50: "We zien dat steeds meer uiteenlopende bedrijfstakken vertegenwoordigd zijn in de Fast50. Deze bedrijven onderscheiden zich door inzet van technologie waarmee ze nieuwe en schaalbare business modellen ontwikkelen. Het is mooi om te zien dat technologie bij deze bedrijven centraal staat."
Netlog is een online platform waar iedereen zijn sociale netwerk kan onderhouden of uitbreiden. Een online sociaal portaal, gericht op Europese jongeren. Netlog wordt ontwikkeld door Netlog NV, gevestigd in Gent, België. Meer dan 56 miljoen leden verspreid over 38 talen surfen regelmatig op Netlog. Lorenz Bogaert, CEO en mede-oprichter van Netlog is uiteraard heel erg trots: "Deze award is een erkenning voor het harde werk en de doorzettingskracht van het hele team de laatste jaren. Het laat zien dat we op de juiste weg zitten en blijven groeien. We hebben gisteren pas de compleet vernieuwde site voorgesteld, wat aantoont dat we constant blijven werken aan innovatie en een optimalisatie van onze online community."
Nummer twee, Albumprinter, behaalde een gemiddelde omzetgroei van 8820% over de laatste vijf jaar. Albumprinter is een van de grootste Europese fotoboekleveranciers en heeft een eigen productiefaciliteit in Nederland waar de productie plaatsvindt voor de gehele Europese markt. Kees Arends, algemeen directeur: "Wij zijn er trots op ook dit jaar uit te zijn geroepen tot het snelst groeiende technologiebedrijf van Nederland, het is een unicum dat een bedrijf twee jaar achter elkaar zo hoog eindigt. Wij feliciteren Netlog met hun eerste plaats, fantastisch dat de eerste Benelux editie van de Fast50 een Belgische winnaar kent." In 2009 is de merknaam Albumprinter overgegaan in de internationale merknaam Albelli. Begin 2007 heeft investeringsmaatschappij Van den Ende & Deitmers geïnvesteerd in Albumprinter. Met het eigen merk Albelli wil Albumprinter mensen over de hele wereld in staat stellen hun eigen fotoboeken te maken.
Webprint is derde geworden. Zij wisten over de afgelopen vijf jaren een gemiddelde omzetgroei van 7975% te behalen. Ook Webprint is actief in het online samenstellen en drukken van fotoalbums, maar beschikt ook over een afdrukcentrale voor losse printjes.
De Sustainable Grower Award, voor duurzame groei, ging dit jaar naar ICTroom Company. ICTroom Company is specialist op het gebied van ontwerpen, bouwen, financieren en managen van green datacenters. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot één van de toonaangevende en snelst groeiende bedrijven binnen de technologie sector. In 2006 waarin TomTom de 1e plaats veroverde maakte ICTroom haar entree in de Fast50 met een vierde plaats. De daarop volgende jaren hebben zij een continue groei gewaarborgd en stonden ze elk jaar in de Fast50. Dit jaar eindigde het bedrijf op een 31e plaats.
De volledige ranking is bijgesloten.
Over de Deloitte Technology Fast50
De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven. De Technology Fast50 viert dit jaar haar tienjarige jubileum. In het kader hiervan is het speelveld vergroot en nemen naast Nederlandse bedrijven, ook bedrijven uit België deel aan de verkiezing. De selectie vindt plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2004 - 2008). De deelnemers kunnen afkomstig zijn uit de publieke en private sector en omvatten alle technologie segmenten waaronder software, internet, biotech/medische apparatuur, computers/randapparatuur, halfgeleiders, communicatiemiddelen/netwerken, media/entertainment en greentech. De Rising Star verkiezing is een onderdeel van de Technology Fast50 en is speciaal in het leven geroepen voor bedrijven jonger dan vijf jaar. Deze bedrijven worden niet beoordeeld op omzetgroei. Een vakjury beoordeelt de inschrijvingen, waarbij gekeken wordt naar de omzetpotentie.
Kijk voor meer informatie over de Technology Fast50 en de Rising Star verkiezing op www.fast50.eu.
Ingezonden persbericht