Restaurants missen omzet door slechte bereikbaarheid
NIEUWEGEIN, 20091030 -- Juist in tijden waarin iedere gast omarmd moet worden, blijkt uit onderzoek dat horecabedrijven telefonisch slecht bereikbaar zijn. Het directe gevolg is het missen van gastencontact en daarmee het mislopen van nieuwe reserveringen. En juist reserveringen en omzet zijn op dit moment enorm hard nodig voor restauranteigenaren.
Naar aanleiding van de uitkomsten van een grootschalig online onderzoek naar de verbetering van de bereikbaarheid van restaurants, kunnen alarmerende conclusies worden getrokken. Bij navraag onder 250 restaurants, komt naar voren dat vooral restaurants die alleen voor diner geopend zijn, overdag telefonisch slecht bereikbaar zijn. Als hoofdredenen hiervoor worden genoemd: afspraken buiten werk om; bijvoorbeeld inkopen doen, werkafspraken bijvoorbeeld met de leverancier of simpelweg dat er niemand aanwezig kan zijn in het restaurant.
Tevens is onderzocht in hoeverre de restaurantsector gevorderd is met het online reserveren van een tafel. Het blijkt dat ruim de helft van de ondervraagde restaurants nog niet werkt met een online reserveringssysteem. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de online bereikbaarheid van veel restaurants nog niet optimaal is. Dit is een gemiste kans, omdat de mogelijkheid tot online reserveren een bijdrage kan leveren aan de omzet van het restaurant.
"Wanneer ik bel naar een restaurant om een tafel te reserveren en er wordt niet opgenomen, dan haak ik af en bel ik door totdat ik een restaurant vind waar ik wel direct een tafel kan bespreken", aldus Michiel Huisman, initiatiefnemer van de dienstverlening Couverts. Daarom heeft zijn bedrijf een dienstverlening ontwikkeld waardoor restaurants geen reserveringen meer hoeven mis te lopen
en waardoor de omzet dus zal stijgen.
Couverts biedt een compleet programma dat de telefonische en online bereikbaarheid van restaurants verbetert, met als resultaat dat het restaurant minder reserveringen misloopt en de omzet zal stijgen.
Couverts doet dit door op werkdagen van 9 - 17 uur een telefoondienst voor restaurants aan te bieden. De reserveringen worden aangenomen en ingevoerd in het online reserveringssysteem van Couverts. Het systeem wordt geïmplementeerd op de website van het restaurant, wat het mogelijk maakt dat gasten online een tafel kunnen reserveren. Telefonische en online reserveringen worden vervolgens automatisch op elkaar afgestemd en te allen tijde actueel weergegeven in de online agenda.
Couverts
Ingezonden persbericht