Truvo genomineerd voor Data Quality Award
Verbeterde datakwaliteit staat aan de basis voor innovatie bij Truvo
ARNHEM, 20091030 -- Truvo, uitgever van gerubriceerde gidsen met bedrijfsinformatie, zoals de Gouden Gids, en daarnaast gespecialiseerd in local search en advertising, is dit jaar door de vakjury genomineerd voor de Data Quality Award 2009. Truvo heeft datakwaliteit een centrale rol gegeven in de organisatie. Deze centralisatie en de daarmee gepaard gaande verbetering van de datakwaliteit, heeft een grote impact op de strategie en innovatieplannen van het bedrijf. Truvo heeft daarbij een oplossing van Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, ingezet om de datakwaliteit naar een hoger niveau te brengen.
Herman Kerstens, Content Manager bij Truvo: "Wij zijn zeer vereerd met de nominatie. Wij vinden het belangrijk om de kennis die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan te delen met collega-bedrijven. Daarnaast is deze nominatie een erkenning voor wat wij reeds hebben bereikt en een aanmoediging om te blijven investeren in datakwaliteit. De verbeterde datakwaliteit maakt innovatie mogelijk, waardoor Truvo verder kan evolueren naar een meer klant- en servicegerichte organisatie, met de focus op Cross Media en niet langer op individuele producten."
De case
Veel van de informatie die Truvo gebruikt om de data constant up-to-date te houden, is afkomstig uit externe bronnen. Telecom operators en andere database partners sturen in de praktijk dagelijks lijsten met nieuwe en gewijzigde bedrijfsgegevens. Er is een constante controle en matching nodig tussen de data uit externe bronnen en het interne systeem. De software van Human Inference detecteert doublures en matcht de verschillende datagegevens. Door de verschuiving in de markt van print naar online gegevens is een multimediale aanpak voor local search & advertising vereist. Met de correcte, volledige en verrijkte database is het voor Truvo nu eenvoudiger om snel en flexibel nieuwe producten en nieuwe platformen in de markt te zetten. Tevens zal richting de klant meer functionaliteit geboden worden. Basisgegevens van klanten zijn direct toegankelijk middels een beveiligde website. Dit nieuwe `MySite' product is nu de hoeksteen geworden in het aanbod van Truvo. Hiermee kunnen klanten pagina's met eigen bedrijfsdata zelf beheren en real time hun eigen informatie (inclusief foto's en video) op de website verrijken, veranderen of verschuiven. Tevens is het nu mogelijk de ROI van advertentieprogramma's te meten en de klant online constant inzage te geven in de rendementscijfers van zijn programma. De verbeterde datakwaliteit biedt Truvo dus concrete innovatiemogelijkheden.
Data Quality Award
De Data Quality Award wordt georganiseerd door de DDMA en is dé verkiezing voor organisaties die door een investering in datakwaliteit aantoonbare resultaten hebben geboekt op het gebied van klanttevredenheid, efficiëntie of omzet. De uitreiking vindt plaats op 3 november aanstaande in het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam. Tijdens deze dag presenteren ook de genomineerden hun cases aan het publiek.
Holger Wandt, lid van de commissie datakwaliteit bij de DDMA: "Truvo is erin geslaagd om een boeiende case in te leveren, waarbij het belang van datakwaliteit goed naar voren komt. Datakwaliteit is een cruciale bouwsteen voor de verdere ontwikkeling van organisaties. Ik ben er van overtuigd dat deze case een positieve bijdrage zal leveren aan de belangstelling voor datakwaliteit in het bedrijfsleven."
---------------------------------------------------
Over Truvo
Truvo België is de voorkeurspartner voor lokale zoek- en advertentieactiviteiten. Truvo België maakt deel uit van de Truvo Groep, aanwezig in zes landen. De Gouden Gids® en de Witte Gids zijn de belangrijkste merken wat lokale zoek- en advertentieactiviteiten betreft. Deze producten zijn toegankelijk via verschillende kanalen: papier, internet, telefoon (via Gouden Gids®, Witte Gids, de websites www.goudengids.be en www.wittegids.be en via mobiel internet op m.goudengids.be en m.wittegids.be) en digitale TV (Belgacom, Telenet). Truvo België geeft eveneens de lokale zoekgidsen Mobilo en Zoom uit. Met vindopkaart.be en MSN Chatbot gaat Truvo online zelfs nog een stapje verder (obi.nl@truvo). Bovendien beschikt Truvo over een team van experts in SEO en SEA die ervoor zorgen dat het aantal online bezoekers van de adverteerders de hoogte in gaat. Truvo lanceerde recent zijn nieuwe sociale website www.truvo.com. Truvo is « Top Employer » sinds 2008.
Corporate website: www.truvo.be
Andere websites: www.truvo.com /www.truvo.be/ www.pagesdor.be / www.pagesblanches.be
Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.
Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.
Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere AEGON, Allianz, ANWB, Achmea, Informa, Ministry of Justice, Essent, ING Group, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.com.
Ingezonden persbericht