CM klimt naar 25e plaats in Deloitte Technology Fast50


BREDA, 20091030 -- Mobiele diensteninnovator CM is 25e geworden in de Deloitte Technology Fast50, een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De feestelijke uitreiking vond gisteravond plaats in The Talent Factory te Den Bosch.

CM is 10 jaar geleden opgericht door Gilbert Gooijers en Jeroen van Glabbeek. In een periode waarin sms in de kinderschoenen stond, waren de twee toenmalige studenten Technische Bedrijfskunde al actief met mobile marketing binnen de uitgaansbranche. Vanwege het overweldigende succes ervan klopten spoedig ook andere bedrijven, waaronder transportbedrijven en zorgondernemingen, aan bij CM. In die tijd stond het bedrijf bekend als ClubMessage, een naam die was ontleend aan de sms-activiteiten bij uitgaansclubs. Vanwege de verbreding van het klantportfolio en verdere professionalisering is de naam veranderd in de wat zakelijkere naam CM, met een knipoog naar hoe het allemaal was begonnen.

Inmiddels is het Bredase CM Nederlands marktleider in business-to-business sms en mms diensten. Zo handelt CM sms verkeer af voor nationale tv-stations, banken en mvno's en is de mobiele technologieprovider innovatief op het gebied van mobile payments, content delivery en mobile marketing.

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM, is tevreden met de behaalde positie. "Wij staan nu al voor de vierde keer aaneensluitend op de ranglijst en dat is toch een hele prestatie. Behalve dat CM nog steeds groeit, vinden wij het ook erg belangrijk dat deze groei op een gezonde manier plaatsvindt." Vorig jaar stond CM op de 32e plaats in de Fast50.

De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven. De Technology Fast50 viert dit jaar haar tienjarige jubileum. In het kader hiervan is het speelveld vergroot en nemen naast Nederlandse bedrijven, ook bedrijven uit België deel aan de verkiezing. De selectie vindt plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2004 - 2008). De deelnemers kunnen afkomstig zijn uit de publieke en private sector en omvatten alle technologie segmenten waaronder software, internet, biotech/medische apparatuur, computers/randapparatuur, halfgeleiders, communicatiemiddelen/netwerken, media/entertainment en greentech.

CM





Ingezonden persbericht