Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
M4N behaalt 22e plaats in Deloitte Technology Fast50
Amsterdam, 30 oktober 2008 -- Gisteravond vond de uitreiking plaats van de Deloitte Technology Fast50 Awards 2009. De Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. Affiliate marketing netwerk M4N zit dit jaar voor de derde keer op rij bij de 50 snelste groeiers, ditmaal verwierf het bedrijf de 22e plaats met een groei van 1.069 procent.
De bedrijven voor de Fast50 awards zijn geselecteerd op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2004 - 2008). Daarnaast dienen de bedrijven aan een aantal criteria te voldoen waaronder het ontwikkelen van de eigen technologie, het produceren van een technologie gerelateerd product en het besteden van aandacht aan research & development. Winnaar was het bedrijf Netlog met een groei van 11.285 procent.
M4N is het enige affiliate marketing netwerk dat in top 50 van de snelst groeiende technologiebedrijven staat. Het bedrijf bestaat dit jaar tien jaar en maakt zich hard voor de professionalisering van het zakendoen op internet en e-commerce in het bijzonder. Zo zorgt het bedrijf zelf voor transparantie in meetmethoden en berekenmodellen en krijgen zowel affiliates als adverteerders een spreekbuis in de vorm van het M4N-forum. Samen met de drie andere grote affiliate marketing netwerken, heeft M4N een branchevereniging opgericht om ervoor te zorgen dat er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden. Het Platform Affiliate Netwerken (PAN) werkt samen met het IAB en Thuiswinkel.org en zet zich in voor transparantie in de branche, het vastleggen van gedragsregels en het opzetten van een kwaliteitskeurmerk.
Na een zesde plaats in 2007 behaalde M4N vorig jaar, met een groei van 1.347 procent, de veertiende plaats. Thomas Joosten, algemeen directeur van M4N, is verheugd weer in de hogere regionen van de
M4N logo rgb (voor online).jpg
lijst te staan. 'Wij laten een constante stijgende lijn zien in de resultaten. Het eerste half jaar van 2009 was ook weer succesvol. De omzet steeg van januari tot juli met 61 procent. Ook voor de rest van het jaar verwachten we een sterke omzetgroei.'
Joosten geeft aan dat hij tijdens de crisis nog geen afname van consumentenbestedingen zag. 'Wij profiteren juist van de gestegen vraag naar spaarproducten, vakanties in Nederland en websites die prijzen vergelijken of kortingen doorgeven aan de consument. We verwachten ook niet dat er online nog een krimp zal komen.'
Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.
Ingezonden persbericht