Ingezonden persbericht


Persbericht

Een dagje gezond doen in het WTC Expo

Leeuwarden, 11 maart 2009 - Het WTC Expo springt met haar nieuwste productie, de Gezond & Wellness beurs, in op de toenemende belangstelling van de consument voor gezondheid en wellness activiteiten. Van 30 oktober t/m 1 november 2009 kan iedereen die geïnteresseerd is in onderwerpen als gezonde voeding, lichaamsverzorging, gezondheid in het algemeen, beweging, gewichtsbeheersing, ontspanning- en wellness activiteiten terecht in de Friese hoofdstad voor de allerlaatste trends en actualiteiten op dit gebied. Dit is het eerste grootschalige evenement op dit gebied dat in Noord-Nederland georganiseerd wordt.

In de rest van Nederland ziet men al enige jaren succesvolle consumentenbeurzen die zich specifiek richten op het gezondheidssegment, van een echte noviteit is dus geen sprake. "Een nieuwe productie als deze starten we natuurlijk niet zonder dat er gedegen onderzoek is gedaan naar de potentie van een dergelijke beurs in Noord-Nederland" zegt projectmanager Mattie Boekema. "We hebben een uitgebreid kwantitatief onderzoek onder de inwoners van Noord-Nederland laten uitvoeren door een ervaren onderzoeksbureau. Hieruit kwam naar voren dat iets meer dan de helft (54%) van de ondervraagden aangeeft een beurs op dit gebied te willen bezoeken, de verhouding man/vrouw is daarbij nagenoeg gelijk. Het gratis uitproberen van ontspanningsactiviteiten (zoals massage), gratis gezondheidstesten, gezonde voeding en gewichtsbeheersing zijn onderwerpen die door de potentiële bezoekers als belangrijkste beweegredenen naar voren kwamen om dit evenement te bezoeken."

Dat er binnen bij het WTC wordt geïnvesteerd in nieuwe producties is mede te danken aan het groeiende afzetgebied van het WTC Expo. Bij de afgelopen publieksbeurzen zoals de Caravana, Boot Holland en Huis&Tuin was er een duidelijke verschuiving waarneembaar in de herkomst van de bezoekers. Waar voorheen het grootste deel van de bezoekers vooral uit de drie noordelijke provincies kwam, zie je nu steeds meer bezoekers uit de rest van het land, of zelfs daarbuiten. Bij de Caravana was dit 43,5%, bij Boot Holland respectievelijk 61,5 %. De Friese hoofdstad is bij het beurspubliek uit heel Nederland in trek door de weinige files, de verbeterde bereikbaarheid vanuit Noord-Holland en de gunstige tarieven.

Positief ontvangen bij exposanten
De beurs is begin februari via een circulaire bij de exposanten onder de aandacht gebracht. "De reacties zijn heel positief" aldus Boekema. "Waar men vaak wat afwachtend is bij een nieuwe productie, zeg maar de "eerst-zien-dan-geloven" houding, kwamen de eerste inschrijvingen al snel binnen, dat is veelbelovend. We zijn bovendien al in gesprek met partijen over het hoofdsponsorschap. Ook mediapartners worden gezocht."



Ingezonden persbericht