Maussen PR
Persmededeling
Amsterdam, 28 oktober 2009
Fortis Bank Nederland zet zich in voor veiligheid hardlopers
Op 25 oktober lanceerde Fortis Bank Nederland tijdens een nachtelijk evenement een
nieuwe actie waarmee zij haar rol als betrokken sponsor van de hardloopsport bevestigt.
Speciaal voor de aankomende wintermaanden heeft Fortis Bank Nederland een reflecterend
hardloopvest ontwikkeld dat via de winkels van Perry Sport en op locatie wordt verspreid
onder hardlopers. Met deze actie wil Fortis Bank Nederland, als belangrijkste sponsor van de
hardloopsport in Nederland, de aandacht richten op zichtbaarheid van lopers in het donker.
Er gebeuren jaarlijks nog veel ongelukken doordat hardlopers niet zichtbaar zijn. Deze
kunnen worden voorkomen door een reflecterend vest te dragen.
De kick off van de actie vond plaats tijdens de overgang van de zomer- naar de wintertijd.
Zo'n 40 goed zichtbare deelnemers verschenen in het Henri Dunant park in Eindhoven aan
de start om een aanval te doen op het werelduurrecord dat in handen is van Haille
Gebresellasie. Uiteraard zou het extra uur dat hier 's nachts mee gewonnen werd in het
voordeel van de deelnemers zijn. Bij de finish bleek dat Robbert van de Berg de meeste
kilometers had afgelegd. Gehuld in een reflecterend hesje zette hij een afstand neer van 20,5
km. Net iets minder ver dan Gebresellasie maar toch een "opvallende" prestatie.
Maussen PR