400 Nederlandse webwinkels met koopjes op één site


Onafhankelijke redactie kiest dagelijks de 100 beste koopjes

AMSTERDAM, 20091027 -- Ruim 400 van de grootste webwinkels van Nederland bieden vanaf vandaag gezamenlijk hun aanbiedingen en koopjes aan op de website www.koopjestop100.nl Een onafhankelijke redactie kiest per dag de 100 beste koopjes die op de site verschijnen.

Op de site vindt de bezoeker dagelijks naast een uitgebreid aanbod aan spotgoedkope lastminutereizen van alle grote Nederlandse reisorganisaties ook computers, gsm's, audio en videoapparatuur en huishoudelijke koopjes. Bovendien staan er talloze modeaanbiedingen en speelgoedkoopjes van de ruim 400 deelnemende webwinkels op de site.

Alle grote internetshops, waaronder giganten als Wehkamp, Otto, Neckermann, BCC, Megapool, Kijkshop, Mediamarkt en Scapino, zijn ruim vertegenwoordigd. Maar ook honderden middelgrote webwinkels bieden hun (dag)koopjes aan. In totaal kiest de redactie van de site iedere dag de beste 100 aanbiedingen uit het aanbod van meer dan 400 webwinkels.

De site wordt gelanceerd omdat onderzoek onder regelmatige bezoekers (meer dan 5 x keer per maand) van webwinkels leert dat ruim 80% van de shoppers op internet zich koopjesjager noemt.

Die koopjesjagers gebruiken nu vaak vergelijkingssites om gegarandeerd de laagste prijs te krijgen. Maar juist de populaire vergelijkingssites tonen doorgaans niet de vaak nog goedkopere (dag)aanbiedingen van webwinkels, waardoor de koopjesjager nog altijd te duur uit is.www.koopjestop100.nl wil dan ook het platform zijn waar de koopjesjager zeker weet dat hij niet te veel betaalt.

De site is ook ontstaan uit het feit dat steeds minder internetters op advertentiebanners klikken. Volgens recent onderzoek van het Nederlandse marketingresearchbedrijf Comscore is het klikken naar de site van de adverteerder in een jaar tijd met de helft gedaald. Nog slechts 8% van de internetters klikt op een (actie)banner.