FloraHolland
Van Dijk Flora eerste licentiehouder Flower Tower®
FLORAHOLLAND, 27 oktober 2009 (persbericht) - De snelheid waarmee
bloemen en planten op de winkelvloer verkocht worden, is sterk
afhankelijk van de presentatie van het product. Iedere vierkante meter
in een winkel wordt benut, en het liefst met producten die zoveel
mogelijk opbrengen. Om deze redenen ontwikkelde bloemenveiling
FloraHolland samen met GB10 Communications en Van Dijk Flora een nieuw
retailconcept: de Flower Tower®. Tijdens de FloraHolland Trade Fair
Aalsmeer werd het concept voor het eerst aan het sierteeltvak getoond.
Totaalconcept met maatwerk
De Flower Tower® is een in het oog springende display, die ervoor
zorgt dat de verkoop van bloemen op het retail-verkooppunt stijgt. De
verticale presentatie van bloemen stimuleert impulsaankopen bij de
consument. Tests hebben bewezen dat niet alleen de verkoop van bloemen
toeneemt. Ook de derving (producten die weggegooid moeten worden)
daalt en het rendement wordt fors verbeterd. Met de Flower Tower®
kunnen zestien emmers bloemen worden gepresenteerd op slechts één
vierkante meter.
De display zelf is onderdeel van een totaalconcept. Dit concept is op
maat te ontwikkelen en kan actiematig worden ingezet, onder meer door
een verwisselbare header en banieren. Wanneer een handelsbedrijf samen
met zijn retailklant besluit bij FloraHolland een licentie af te
nemen, dan omvat het contract ook een tweejarig POS-serviceabonnement
inclusief point-of-sale(POS)-materiaal. Op het verkooppunt wordt de
Flower Tower® dan naast de standaard signing vier keer per jaar
voorzien van speciale themabanieren, bijvoorbeeld met de thema's
Kerst, Valentijn, Pasen en Moederdag. Negen keer per jaar bezoekt een
medewerker het verkooppunt om de Flower Tower® te reinigen en te
voorzien van nieuwe themabanieren.
Van Dijk Flora eerste licentiehouder
De eerste licentiehouder van de Flower Tower® is Van Dijk Flora. In
samenwerking met FloraHolland en GB10 Communications introduceert Van
Dijk Flora het nieuwe retailconcept binnenkort bij klanten. "Dit
concept gaat er voor zorgen dat onze klanten meer bloemen verkopen.
Marketing en product worden hier verenigd in één meubel. Dat biedt
voor veel van onze klanten nieuwe flexibele verkoopmogelijkheden",
aldus Marcel van der Hoeven, directeur van Van Dijk Flora. "De
afgelopen twee jaar hebben wij FloraHolland en GB10 geholpen bij de
ontwikkeling van de Flower Tower®. Het was prachtig om het resultaat
tijdens de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer te zien. De reacties zijn
veelbelovend."
Meer informatie bij FloraHolland Connect
Wie meer informatie wil over de Flower Tower® of het verkrijgen van
een licentie kan contact opnemen met FloraHolland Connect afdeling
Business Development. Dat kan digitaal door een een e-mail naar
businessdevelopment@floraholland.nl of info@flowertower.eu.
Uitgebreide informatie over het concept is ook te vinden op de website
www.flowertower.eu.