Gemeente Wervershoof
+ Grootscheepse reddingsoefening in Onderdijk
Inwoners Wervershoof tevreden over dienstverlening Burgerzaken
26 okt 2009 11:45
De gemeente Wervershoof heeft in september 2009 een
klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder klanten van de afdeling
burgerzaken. Hieruit blijkt dat inwoners van Wervershoof positief zijn
over de dienstverlening van de gemeente.
Resultaten
In totaal zijn 76 enquêteformulieren uitgereikt. 66 klanten hebben het
formulier ingevuld. 95% van hen beoordeelt de wijze waarop hij of zij
is geholpen aan de balie met een `goed'. 92% van de klanten is
tevreden over de informatieverstrekking. 86% vindt de wachttijd niet
te lang. Over de kosten van producten zijn de meningen verdeeld: 7%
van de ondervraagden vindt de prijzen te hoog, 43% beoordeelt de
prijzen met een `matig' en 50% vindt de prijs goed.
Kosten
De meeste opmerkingen die ondervraagden op het formulier hebben
toegevoegd, betreffen de hoge kosten voor een verklaring omtrent het
gedrag, het paspoort, de identiteitskaart en het rijbewijs. Deze
kosten worden vastgesteld door de ministeries van Justitie en
Buitenlandse Zaken. De Rijksdienst voor het Wegverkeer bepaalt de
prijs van het rijbewijs. De gemeente Wervershoof streeft naar
kostendekkendheid. Daarom zijn deze bedragen (eventueel afgerond)
overgenomen in de legesverordening.
* Download de uitslag van de klanttevredenheidsenquête 2009.
Zie het origineel
Adres: Raadhuisplein 1, 1693 EA en Postbus 41, 1693 ZG Wervershoof
info@wervershoof.nl (0228) 587171