VU medisch centrum
Nieuwe service voor patiënten en bezoekers
Proef narrowcasting gestart
22 oktober 2009
Patiënten en bezoekers van de poliklinieken heelkunde en verloskunde &
gynaecologie krijgen sinds deze week informatie over VU medisch
centrum op zogenoemde narrowcasting schermen. Doel is om de patiënten
te informeren over belangrijke zaken binnen VUmc of de desbetreffende
polikliniek, maar ook vermaak en actualiteit te bieden door filmpjes
en een link met bijvoorbeeld NU.nl. "Narrowcasting is bedoeld als
service naar onze patiënten en bezoekers", zegt Edith Krab,
projectleider. "In de eerste plaats willen we onze klanten op een
aangename en verzorgde manier gelijkluidende informatie aanbieden over
VUmc en onze afdelingen, maar door filmpjes te tonen hopen we ook de
wachttijd te veraangenamen."
De mogelijkheden zijn legio aldus Krab. "We kunnen onze patiënten over
uiteenlopende zaken informeren. De informatie op de schermen beperkt
zich nu nog tot onze services zoals de poliklinische apotheek, het
pendelbusje en het gratis kopje koffie, een filmpje over Kinderstad en
bijvoorbeeld waar de vacatures van VUmc te vinden zijn. Maar op korte
termijn zullen we daar afdelingsgebonden informatie aan toevoegen,
nieuws over onze bouwactiviteiten, cijfers en feiten over VUmc, maar
ook bijvoorbeeld OV9292 informatie. En via een zogenoemde tickertape
kan worden aangegeven of een spreekuur uitloopt of dat arts x, dokter
y vervangt. Deze informatie is straks elke minuut aan te passen door
de polikliniekmedewerkers zelf."
De schermen worden nu op twee poliklinieken getest, maar Krab verwacht
bij een positieve evaluatie van de proef het aantal locaties in 2010
uit te breiden. "Een aantal afdelingen is al enthousiast, ook zij
willen de gastvrijheid en dus de patiënttevredenheid met behulp van
dit nieuwe communicatiemiddel vergroten."
bron: Tracer