VU medisch centrum
Magazine van VUmc Cancer Center Amsterdam door vakjury als absolute winnaar
bestempeld
Leve het Leven wint Customer Media Award
23 oktober 2009
Op woensdag 21 oktober werden in Amsterdam de Best of Customer Media
Awards uitgereikt. Magazine `Leve het leven' door uitgeverij Hemels
gemaakt in opdracht van VUmc Cancer Center Amsterdam won de award in
de categorie `eenmalig'.
De Best of Customer Media Awards zijn dé prijzen voor de
beste relatiemedia van het afgelopen jaar. Hemels maakte in 2008 in
opdracht van VUmc Cancer Center Amsterdam het magazine Leve het leven
dat wordt toegestuurd aan (potentiële) donateurs, relaties en
patiënten. Net als bij het Cancer Center Amsterdam, staat in het blad
de mens centraal. Patiënten en hun familie, artsen, onderzoekers,
verplegend personeel en ambassadeurs komen aan het woord en delen hun
ervaringen, belevingen en drijfveren.
Vakjuryvoorzitter Frederic van Nierop zegt in Marketing Tribune dat
het blad er meteen uitsprong, zeker gezien het lastige onderwerp:
`Leve het leven is warm, toegankelijk en professioneel geschreven,
zowel vanuit de patiënt als de artsen en de ontwikkelingen bij VUmc.'
Tijdens de uitreiking werd de keuze toegelicht: `In deze categorie is
er maar een de absolute winnaar en was er weinig discussie de winnaar
aan te wijzen: Leve het Leven. Een moeilijk, lastig onderwerp wordt op
een toegankelijke wijze gebracht. Het blad wordt als warm en
professioneel omschreven, heeft een toegankelijke uitstraling en biedt
inhoudelijk toegevoegde waarde zowel vanuit de patiënt als artsen en
ontwikkelingen vanuit VUmc CCA. De advertenties zijn goed op een
duidelijke eenduidige manier ingezet en verstoren hierdoor het
bladritme niet. Ze zijn subtiel en mooi in lijn met de gehele
vormgeving.`
Prof.dr. Winald Gerritsen, directeur van VUmc CCA is trots op het
magazine én op de award. `Met `Leve het leven' willen wij de hoop
uitstralen die binnen VUmc Cancer Center Amsterdam leeft en waar we
samen met vele medewerkers en donateurs voor vechten. Door onderzoek,
preventie en vroegdiagnostiek wordt kanker steeds vaker voorkomen.
Meer patiënten genezen, en zij die niet genezen, kunnen langer een
menswaardig bestaan leven. Samen met Hemels hebben we de aansprekende
verhalen van de mensen rond VUmc CCA vorm gegeven in het magazine en
kunnen we onze boodschap nog beter uitdragen. Door de vele positieve
reacties hebben we besloten te kijken of we in 2010 een nieuwe uitgave
kunnen maken van Leve het leven.'