Persbericht
MasterCard richt vizier op markt voor online betalen met lancering haalmeeruitjecard.nl
Den Haag, 22 oktober 2009 - Op 22 oktober lanceert MasterCard haalmeeruitjecard.nl. MasterCard houders die online winkelen via haalmeeruitjecard.nl ontvangen een deel van hun aankoopbedrag terug bij meer dan 230 aangesloten webwinkels, waaronder grote namen als bol.com, KLM en BCC. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het versterken van MasterCard's aanwezigheid in de Nederlandse markt voor online betalen. MasterCard werkt aan de veiligheid van online betalingen door samen met de Nederlandse banken MasterCard® SecureCode(TM) uit te rollen op creditcards en pinpassen. Dit is een persoonlijke toegangscode die ervoor zorgt dat niemand zonder toestemming van de kaarthouder kan betalen op het internet. In verschillende landen maakt MasterCard online betalen mogelijk met Maestro (dat op bijna iedere pinpas staat). Recent introduceerde MasterCard online betalen met Maestro in België.
Geregistreerde MasterCard houders kunnen op www.haalmeeruitjecard.nl een keuze maken uit een breed aanbod aan artikelen uit verschillende winkelcategorieën, zoals fashion, reizen, Dvd's en elektronica. Geselecteerde items kunnen vervolgens worden gekocht en afgerekend met MasterCard bij de webwinkel. Na aankoop ontvangen kaarthouders een deel van hun aankoopbedrag terug op hun rekening, variërend van 1 tot soms meer dan 10 procent. Kaarthouders betalen niets voor deze dienst. De ING is de eerste bank die deze service onder de aandacht van haar klanten gaat brengen.
Marieke van Gijs, bij MasterCard Europe verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten in de Benelux, zegt: "Haalmeeruitjecard.nl biedt voordelen voor alle betrokken partijen. Webwinkeliers krijgen veel geïnteresseerde klanten op hun website via haalmeeruitjecard.nl. Banken die creditcards uitgeven hebben baat bij meer transacties, en kunnen het aanbod aan hun klanten verrijken. Voor consumenten ten slotte is het financiële voordeel een prettige extra in deze economische tijden."
Diederick van Thiel, Directeur Marketing Betalen bij ING: "Wij zien de trend dat steeds meer mensen wereldwijd aankopen doen op internet. Wij vinden het belangrijk om ook daar het betalingsverkeer voor al onze klanten zo gemakkelijk en veilig mogelijk te maken, of dat nu om ondernemende winkeliers of om winkelende particulieren gaat. Haalmeeruitjecard.nl vinden we een goed initiatief om steeds meer klanten vertrouwd te maken met deze manier van betalen."
Shopping nights
Mensen die een creditcard hebben van de ING met MasterCard logo, maken vanaf 30 oktober tot en met 18 december 2009 bovendien wekelijks kans op een jaar lang gratis online shoppen ter waarde van 2.500 euro. Deze prijs wordt iedere week verloot onder personen met een creditcard van de ING die op vrijdagavond tussen 18.00 uur en 23.00 uur via haalmeeruitjecard.nl een aankoop doen met deze creditcard. Zie voor meer informatie www.ing.nl.
-Einde-
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Shelly Delwel, +31 (0) 70-3121085,
Johan Nijlaan, +31 (0) 70-3121084,
Over MasterCard Europe en MasterCard Worldwide
MasterCard Europe is verantwoordelijk voor de op Europa gerichte activiteiten die MasterCard Worldwide in Europa ontplooit. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Belgische Waterloo. MasterCard Europe werkt samen met 51 Europese landen, die zich uitstrekken tot aan de oostgrenzen van Rusland. Via een netwerk van lokale vestigingen kan MasterCard Europe de wensen van de klanten in de zeer uiteenlopende Europese markten beter inschatten en vervullen, waarbij mensen op hun eigen manier en in hun eigen taal zaken kunnen doen.
MasterCard Worldwide heeft een positieve invloed op de wereldhandel door een cruciaal economisch schakelpunt te verzorgen tussen financiële instellingen, bedrijven, pashouders en winkeliers over de hele wereld. Als franchiser, betalingsverwerker en adviseur houdt MasterCard zich bezig met het ontwikkelen en verkopen van betalingsoplossingen, het verwerken van ongeveer 21 miljard transacties per jaar en het leveren van toonaangevende analyse- en adviesdiensten aan klanten van financiële instellingen en detailhandelaren. Dankzij MasterCard zijn wereldwijde netwerk en zijn portfolio van merken zoals MasterCard®, Maestro® en Cirrus® en MasterCard verleent MasterCard diensten aan de consument en het bedrijfsleven in meer dan 210 landen en gebiedsdelen. Bezoek
Weber Shandwick
Koninginnegracht 23
Den Haag Zuid-Holland 2514 AB
Netherlands, The
To view as a