Zeehonden Super de Boer en Steps vrijgelaten in de Waddenzee
Adoptie van de 9e en 10e zeehond door NetWerkt Werving en Selectie
ALMERE, 20091020 -- Het werving en selectiebureau NetWerkt adopteerde twee zeehondenpups en vernoemde het duo naar twee opdrachtgevers: Steps en Super de Boer. Beide zeehonden zijn afgelopen donderdag, 15 oktober 2009, vrijgelaten in de Waddenzee. De zeehondjes werden in juni 2009 gevonden bij Eemshaven door medewerkers van de zeehondencrèche Lenie 't Hart. Beide zeehondenpups waren verzwakt en ondervoed; opvang en extra zorg door de zeehondencrèche bleek noodzakelijk.
Met de adoptie van een zeehond zijn de kosten voor verzorging, verblijf en medicijnen gedekt. Dit jaar werden er door NetWerkt twee zeehonden geadopteerd en gedoneerd aan fashionformule Steps en supermarktketen Super de Boer. Onderdeel van deze donatie is dat de retailorganisaties de mogelijkheid krijgen om de zeehonden achter de schermen te bezoeken en de uitzetting in de vrije natuur bij te wonen.
Na een verblijf van bijna vier maanden werden de zeehonden samen vrijgelaten. Enthousiast verlieten Steps en Super de Boer de reiskisten om een frisse duik te maken in de golven. Door NetWerkt (gespecialiseerd is in de werving en selectie voor de detailhandel) zwemmen er in de Waddenzee inmiddels tien zeehonden rond, die allen namen dragen van retailorganisaties, waaronder nu ook Super de Boer en Steps. (note: andere namen eerdere adopties op te vragen bij redactie)
De jarenlange samenwerking met fashionformule Steps, dat onderdeel uitmaakt van Coltex b.v., is te omschrijven als enthousiast, doelgericht, efficiënt en effectief. Dit resulteert in een prettig contact en maximale resultaten.
Met kernwaarden zoals duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen past de donatie van een zeehond goed bij de supermarktketen Super de Boer. De samenwerking tussen de beide partijen kenmerkt zich door een open en eerlijke manier van communicatie. Afgelopen weekend overhandigde de supermarktketen, mede geïnspireerd door deze adoptie, 144 handdoeken aan de zeehondencrèche in Pieterburen.
Sinds de start van het werving en selectiebureau, in 2003, adopteert NetWerkt jaarlijks een of meerdere zeehonden. Tijdens een bezoek aan de crèche werd door Faila den Boon, oprichter en directeur van NetWerkt, geïnspireerd door de passie en bevlogenheid waarmee de medewerkers van de crèche met hun vak bezig zijn. De link naar de missie en identiteit van NetWerkt werd daarmee snel gelegd. Zeehondjes Steps en Super de Boer zijn respectievelijk de 9e en 10e zeehond die NetWerkt heeft geadopteerd. [Einde bericht]
NetWerkt
ingezonden persbericht