Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

M4N komt met eerste iPhone-applicatie voor affiliates

Amsterdam, 20 oktober 2009 - Affiliate marketing bestaat inmiddels tien jaar in Nederland. Het Amsterdamse M4N was de eerste in deze markt en vierde zijn verjaardag donderdagavond met een groot feest in het oude kantoorgebouw van dagblad Trouw. M4N lanceerde op deze avond een nieuw logo, een nieuwe site en de eerste iPhone-applicatie voor affiliates.

Er waren donderdagavond 450 gasten aanwezig om met M4N te vieren dat het bedrijf al tien jaar succesvol is. Het bedrijf groeit nog steeds gestaag en staat ook dit jaar weer in de Deloitte Technology Fast50, de top voor de snelst groeiende technologiebedrijven van de Benelux. In 2007 behaalde het bedrijf de zesde plaats, vorig jaar de veertiende. 'Met het nieuwe logo en de nieuwe site is M4N helemaal klaar voor de toekomst', aldus Thomas Joosten, algemeen directeur van M4N.

iPhone-applicatie

M4N breidt zijn aanbod voor affiliates uit met een iPhone-applicatie, waardoor ze real-time inzicht krijgen in de meest belangrijke statistieken en inkomsten. Met de iPhone app (applicatie) van M4N krijgen affiliates:
* Een overzicht van alle inkomsten

* Realtime inzicht in inkomsten uit leads

* Een overzicht van de laatste leads

* Informatie over acties, nieuwe adverteerders en blog nieuws
* Contactinformatie van M4N

'Het verschijnen van de applicatie was al opgemerkt door oplettende affiliates die de M4N-applicatie in de App Store zagen opduiken. Zij lieten dit meteen via Twitter aan andere affiliates weten, zodat de applicatie al tientallen keren gedownload was voor de officiële bekendmaking', vertelt Joosten.

De applicatie is gratis te downloaden in de App Store. Via de iPhone of iPod Touch is de applicatie ook te downloaden, zoek daarvoor naar 'M4N'. Voor al diegenen die geen iPhone hebben is dezelfde data beschikbaar via de mobiele interface op http://m.m4n.nl.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.