DIA breidt het gebruik van Zetes' voice-oplossing uit om de logistiek te optimaliseren op 3 continenten
· Meer dan 2.500 gebruikers in 7 landen en op 3 continenten zullen met de voice-oplossing van Zetes werken.
· Verhoogde efficiëntie van het logistieke management van DIA.
Brussel, Madrid, 20 oktober 2009 - Zetes (Euronext Brussel: ZTS), de toonaangevende internationale leverancier van geautomatiseerde oplossingen voor de identificatie van personen en goederen, kondigt aan dat het een overeenkomst heeft bereikt met DIA om zijn 3iVoice-oplossing uit te breiden naar een derde continent. De oplossing werd eerder al ingezet in Europa en Amerika. Na het succesvolle implementatieproject in verscheidene verdeelcentra in 6 landen aan beide kanten van de Atlantische Oceaan zal Zetes de oplossing nu installeren in Azië.
DIA, een filiaal van de Groep Carrefour, is een harddiscount-keten die zijn klanten de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding probeer te bieden voor populaire verbruiksgoederen. De kleinhandelketen telt meer dan 50.000 medewerkers en is actief in Spanje, Griekenland, Turkije, Argentinië, Brazilië en China als DIA, in Portugal als
De eerste dienstverlening van Zetes aan DIA dateert van 2006 toen het een 'voice picking'-oplossing installeerde in een van de Spaanse verdeelcentra van de groep. Bedoeling daarvan was de productiviteit te vergroten en de werkomstandigheden te verbeteren. De algemene tevredenheid over de verbeterde kwaliteit en productiviteit en over de vereenvoudigde procedures zorgde ervoor dat de voice-oplossing geleidelijk in de andere magazijnen van de groep in Spanje, Frankrijk, Portugal en Griekenland werd ingevoerd. Alle installatiewerkzaamheden werden verricht door plaatselijke filialen van Zetes.
Nu DIA heeft besloten de oplossing ook te gebruiken in Azië, zal de groep op 3 continenten de 3iV-technologie inzetten. Binnenkort wordt een testproject gelanceerd in het verdeelcentrum van Sjanghai en als dat efficiënt blijkt, wordt de oplossing uitgebreid tot het magazijn van Peking.
Julián Villena, Supply Chain Director van de DIA Groep: "De voordelen die we vaststelden tijdens de pilootfase van het project overtuigden ons ervan dat de 3iVoice-oplossing van Zetes perfect beantwoordt aan onze eisen. We konden het aantal fouten bij de ordervoorbereiding aanzienlijk verkleinen en de werkomstandigheden verbeteren."
"Dergelijke projecten bewijzen dat we onze klanten oplossingen op internationale schaal kunnen aanbieden", zegt Alain Wirtz, CEO van Zetes. "De behoeften van DIA zijn voor elk land vergelijkbaar, maar elke locatie heeft zijn eigen specifieke eigenschappen, zoals de taal van de medewerkers ter plaatse. Daarom zorgen plaatselijke teams van Zetes altijd voor de lokale implementatie van het project. Daarvoor werken ze uiteraard nauw samen met teams die eerder al installaties hebben verricht in andere landen. De klant kan daardoor rekenen op een samenhangende en consistente aanpak in combinatie met een lokaal aanspreekpunt. In China zullen we samenwerken met onze partner Schmidt. In Latijns-Amerika was het Spaanse filiaal van Zetes verantwoordelijk voor de eerste installatie. Dit team trainde tevens het personeel van een partnerorganisatie dat vervolgens zelf de verdere installaties kon afwerken."
-EINDE-