HISWA


PERSBERICHT

Driebergen, 20 oktober 2009
Nederlandse watersportindustrie vertegenwoordigd op Hanseboot HISWA Vereniging vertegenwoordigt de Nederlandse watersportindustrie van 24 oktober tot en met 1 november 2009 tijdens de Duitse watersportbeurs Hanseboot in Hamburg. In opdracht van de EVD, het agentschap van het ministerie van Economische Zaken neemt HISWA Vereniging deel met een Holland-lounge. Doel is het nadrukkelijk promoten van het Nederlandse exposanten bij de beursbezoekers. Onder andere Pedro-Boat, Gruno, Contest Yachts, K&M, de Boarnstream, Van Dam Nordia, Selene en de Noordkaper zijn aanwezig. André Vink, directeur HISWA Vereniging: "Duitsland is voor onze Nederlandse watersport- en jachtbouwindustrie een belangrijke exportmarkt, zo niet de belangrijkste. Daarom vindt HISWA Vereniging het van belang de Nederlandse exposanten op Hanseboot, maar ook op Boot Düsseldorf, goed te promoten en de aandacht van de Duitse consument vast te houden voor ons product. Met steun van onze overheid grijpen we de kans om op beide beurzen te investeren in een duidelijke profilering van het Nederlandse aanbod". Boot Düsseldorf
Drie maanden later volgt de grootste Europese watersporttentoonstelling in Düsseldorf. Ook op Boot 2010 organiseert HISWA Vereniging weer een Holland-collectief op meerdere locaties; in de hallen voor motorjachten, superjachten en charters. Net als afgelopen editie wordt zo beantwoord aan de behoefte van de Nederlandse exposanten om een stand te hebben in de hal van het eigen productsegment tussen de internationale concurrentie. Brandingscampagne
De activiteiten zijn onderdeel van een driejarig marktbewerkingsprogramma gericht op de Duitse markt. HISWA Vereniging is nog tot en met 2010 uitvoerder van dit programma. Om de uitstraling van het maritieme cluster in het buitenland verder te versterken, is in september de internationale brandingcampagne `Maritime by Holland' van start gegaan. De campagne moet het kwaliteitsimago van het Nederlandse maritieme cluster in het buitenland verder versterken. Dit wordt bereikt door een eenduidige uitstraling op beurzen, evenementen en bij PR-campagnes van branches en individuele bedrijven.

---
Noot aan de redactie,