HISWA
PERSBERICHT
Driebergen, 20 oktober 2009
Nederlandse watersportindustrie vertegenwoordigd op Hanseboot
HISWA Vereniging vertegenwoordigt de Nederlandse watersportindustrie van 24 oktober tot
en met 1 november 2009 tijdens de Duitse watersportbeurs Hanseboot in Hamburg. In
opdracht van de EVD, het agentschap van het ministerie van Economische Zaken neemt
HISWA Vereniging deel met een Holland-lounge. Doel is het nadrukkelijk promoten van het
Nederlandse exposanten bij de beursbezoekers. Onder andere Pedro-Boat, Gruno, Contest
Yachts, K&M, de Boarnstream, Van Dam Nordia, Selene en de Noordkaper zijn aanwezig.
André Vink, directeur HISWA Vereniging: "Duitsland is voor onze Nederlandse watersport- en
jachtbouwindustrie een belangrijke exportmarkt, zo niet de belangrijkste. Daarom vindt HISWA
Vereniging het van belang de Nederlandse exposanten op Hanseboot, maar ook op Boot
Düsseldorf, goed te promoten en de aandacht van de Duitse consument vast te houden voor ons
product. Met steun van onze overheid grijpen we de kans om op beide beurzen te investeren in een
duidelijke profilering van het Nederlandse aanbod".
Boot Düsseldorf
Drie maanden later volgt de grootste Europese watersporttentoonstelling in Düsseldorf. Ook op
Boot 2010 organiseert HISWA Vereniging weer een Holland-collectief op meerdere locaties; in de
hallen voor motorjachten, superjachten en charters. Net als afgelopen editie wordt zo beantwoord
aan de behoefte van de Nederlandse exposanten om een stand te hebben in de hal van het eigen
productsegment tussen de internationale concurrentie.
Brandingscampagne
De activiteiten zijn onderdeel van een driejarig marktbewerkingsprogramma gericht op de Duitse
markt. HISWA Vereniging is nog tot en met 2010 uitvoerder van dit programma. Om de uitstraling
van het maritieme cluster in het buitenland verder te versterken, is in september de internationale
brandingcampagne `Maritime by Holland' van start gegaan. De campagne moet het kwaliteitsimago
van het Nederlandse maritieme cluster in het buitenland verder versterken. Dit wordt bereikt door
een eenduidige uitstraling op beurzen, evenementen en bij PR-campagnes van branches en
individuele bedrijven.
---
Noot aan de redactie,