Railion
Werkzaamheden aan het spoor van 20 tot en met 29 oktober a.s.
a.s.
De Nederlandse railinfrabeheerder ProRail zal in de periode van
zaterdag 20 oktober tot en met maandag 29 oktober a.s. zowei op het
emplacement van Venlo als op de spoorlijn Roosendaal-Vlissingen
omvangrijke onderhoudswerkzammheden an het spoor uitvoeren.
Het railgoederenvervoer zal hiervan hinder ondervinden.
Goederentreinen van en naar Duitsland zullen bovendien via andere
routes rijden.
Werkzaamheden op het emplacement Venlo
Goederentreinen die normaal gebruikmaken van de grensovergang Venlo
worden in deze periode omgeleid via Den Bosch, Nijmegen, Arnhem en de
grensovergang Zevenaar/Emmerich. Goederentreinen met herkomst of
bestemming Geleen (t.b.v. het grote chemiepark Chemelot in Zuid
Limburg) blijven wél gebruik maken van de grensovergang Venlo. Evenals
de zware, dagelijkse ertstreinen van Rotterdam (Maasvlakte) met
bestemming Dillingen (in het Duitse Saarland). Deze treinen maken op
het Nederlandse traject echter gebruik van een andere route dan
normaal en rijden via Eindhoven, Weert en Roermond.
Werkzaamheden aan de Zeeuwse lijn
In de periode van 20 tot en met 29 oktober is er alleen gedurende de
nacht ruimte voor een beperkt aantal goederentreinen met herkomst of
bestemming Vlissingen zeehaven. Het normale aanbod van goederentreinen
waaronder de dagelijkse wagenladingtreinen (lijndiensten) zal in deze
nachtelijke uren worden geconcentreerd. Extra vervoer bovenop dit
verkeer kan Railion helaas niet uitvoeren.
Hinder voor de Nederlandse industrie en zeehavens
In algemene zin geldt dat de ruimte (flexibiliteit) om vertragingen op
te vangen maar zeer beperkt voor handen is omdat de alternatieve
routes al zeer druk zijn. Met vertraging dient in deze periode
rekening te worden gehouden. Railion verontschuldigt zich voor het
eventuele ongemak dat haar klanten in deze periode ondervinden.
Railion Nederland N.V. maakt onderdeel uit van de Railion groep.
Railion is Europa's grootste railtransportonderneming met 23.500
werknemers die verantwoordelijk zijn voor de bediening van ruim 4.300
spooraansluitingen bij klanten in Denemarken, Duitsland, Italië,
Nederland en Zwitserland. Dagelijks laat Railion 5.500 treinen rijden
die samen het equivalent vormen van 100.000 vrachtwagens. Railion is
onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van
Deutsche Bahn AG.
Laatst bijgewerkt: 05.10.2007