Wie is slimmer?

Trivial Pursuit introduceert een experiment om voorgoed een eind te maken aan die eeuwenoude ruzie – mannen tegen vrouwen

EAST LONGMEADOW, Massachusett--(BUSINESS WIRE)-- 20091019 --

Voor het eerst sinds Jean King zonder ook maar een set te verliezen Bobby Riggs van de baan mepte en daarbij de records vestigde van het grootste tennispubliek en het hoogste prijzengeld tot dat moment (een-nul voor de meisjes!) is de BATTLE OF THE SEXES* zo publiekelijk gestreden.

TRIVIAL PURSUIT, de autoriteit op het gebied van trivia, werpt de handschoen in de ring en vraagt vrouwen en mannen met hun team mee te doen aan het experiment om erachter te komen of trivia die eeuwenoude vraag voor eens en voor altijd kunnen beantwoorden.

Speel op www.trivialpursuitexperiment.com, log in om mee te spelen en vergaar punten voor je uw broeder- of zusterschap door zo veel vragen te beantwoorden als je maar wilt. Voor elke vraag die je goed beantwoordt, krijg je een punt voor je team - gaan de jongens Newton het nakijken geven of spelen de meisjes het `domme blondje’?

Wie kan het beste schertsen bij het eten of tijdens de borrel met collega's in deze tijd waarin elk stukje kennis wordt geëerd als een waardevol product? Op een bepaald moment kan het verdraaid handig zijn als je weet dat er elk jaar meer mensen om het leven komen door vallende kokosnoten dan door haaien, dat in Peru de beste matadors vroeger vrouwen waren, of dat er elke seconde 200 nieuwe sterren ontstaan!

“TRIVIAL PURSUIT, het spel dat ons fanatiek maakte over trivia, wilde een experiment uitproberen om te zien of diezelfde trivia die eeuwenoude vraag kan beantwoorden,” sprak Jane Ritson-Parsons, Global Brand Leader voor Trivial Pursuit “We kiezen geen partij, we bieden alleen het platform aan om deze strijd te beslissen. Kun je je veroorloven om niet mee te doen?”

Voor de mensen die denken dat ze misschien niet slim genoeg zijn om mee te doen, zegt Trivial Pursuit: “WE GELOVEN JE NIET!!” Trivial Pursuit weet dat “slimheid” niet valt te meten door IQ-testen of schoolrapporten, maar het resultaat is van ervaringen die je elke dag opdoet, straatwijsheden, fanatiek roddelblaadjes over sterren lezen en misschien een beetje boekenwijsheid. Laat je “innerlijke genie” zien – innerlijke bron die alle feitjes kent van het afgelopen voetbalseizoen, de teksten van alle liedjes van je favoriete meisjesgroep, de voedingswaarde van een croissantje, en de sluitingstijden van je plaatselijke kroeg.

Zo af en toe kennen we allemaal onze momenten dat ons innerlijk genie ons tijdelijk in de steek laat. Trivial Pursuit zegt “dat willen we ook horen! Uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen!” De grappigste gebeurtenissen komen in aanmerking voor a TRIVIAL PURSUIT WEDGIE AWARD, de ‘Palme d’Oofus’ van prachtige blunders.

Winnen de jongens, zijn de meisjes superieur of had Henry Kissinger het bij het rechte eind toen hij zei, “Niemand kan ooit de `battle of the sexes' winnen. Er wordt veel te veel gerotzooid met de vijand!”

Je kunt het experiment thuis uitspelen met de nieuwe editie Trivial Pursuit Team. In plaats van de traditionele goed/foutvragen uit eerdere versies introduceert de teameditie zes nieuwe soorten vragen, waaronder meerkeuzevragen en `noem er zes.' Het spel wordt in rondes gespeeld, dus je hoeft geen fiches te verzamelen – je moet er alleen maar voor zorgen dat je in het zit dat aan het eind van het spel op voorsprong staat. Speel Trivial Pursuit Team met je vrienden en je gezin. Je staat ervan te kijken wat weet je, wat je vrienden weten, en wat je niet eens wist dat je het wist. Je staat ervan te kijken wat weet je, wat je vrienden weten, en wat je niet eens wist dat je het wist.

De nieuwe Trivial Pursuit Team Editie ligt nu in de winkels, aanbevolen leeftijd: 12 jaar en ouder.

* The Battle of the Sexes was een tenniswedstrijd tussen Bobby Riggs en Billie Jean King, in Houston, Texas, die op 20 september 1973 landelijk op de tv werd uitgezonden.

Over Hasbro

Hasbro Inc. (NYSE:HAS) is een wereldwijd toonaangevend bedrijf in vrijetijdsproducten en -diensten voor het hele gezin met een rijke portefeuille aan merken en entertainment die enkele van de kwalitatief beste en herkenbaarste spel- en recreatie-ervaringen ter wereld biedt. Hasbro is een merk- en consumentgericht wereldwijd bedrijf, en brengt een reeks speelgoed, games en goedgekeurde producten op de markt, van traditioneel tot hightech en digitaal, met sterke merknamen als TRANSFORMERS, PLAYSKOOL, TONKA, MILTON BRADLEY, PARKER BROTHERS, TIGER, CRANIUM en WIZARDS OF THE COAST. Ontdek via onze merken hoe we geïnspireerd spelen en bezoek http://www.hasbro.com. © 2009 Hasbro Inc. Alle rechten voorbehouden.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Brazen PR
Robbie Platt, 00 44 77 37 77901
Robbie@brazenpr.com
of
Hunter PR
Laura Trani, 1-212-679-6600
ltrani@hunterpr.com
of
Hasbro
Pat Riso, 1-413-526-2307

priso@hasbro.com

Ticker_symbol NYSE:HAS