Ingezonden persbericht


Van Gansewinkel verbetert klantenservice en sales met Salesforce CRM

Utrecht, 19 oktober 2009 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat de Van Gansewinkel Groep Salesforce CRM inzet om een compleet en real-time klantinformatiebeeld te creëren. Van Gansewinkel is inzamelaar en verwerker van afvalstoffen tot grondstoffen en energie. Door de nieuwe oplossing kan Van Gansewinkel zijn klanten nog beter bedienen, wat het vertrouwen van en de relatie met de klanten ten goede komt.

Van Gansewinkel verleent zijn diensten aan meer dan 250.000 klanten, waaronder grote bedrijven zoals Shell, DSM en Corus. Ook de buitendienstmedewerkers van Van Gansewinkel profiteren van het complete klantbeeld dat Salesforce CRM geeft. Alle benodigde informatie is snel en in real-time voorhanden, zoals contractinformatie en ook informatie waarmee in kan worden gespeeld op cross-selling-mogelijkheden.

Salesforce CRM vervangt de huidige CRM-applicatie in de gehele Benelux. Van Gansewinkel heeft bewust gekozen voor het cloud computing-model, dat in een kort tijdsbestek van enkele dagen of weken operationeel is. Dit in tegenstelling tot de maanden of jaren implementatietijd die sommige traditionele software-oplossingen met zich meebrengen. Ook de automatische upgrades, de schaalbaarheid en flexibiliteit, geen onderhoudskosten en integratiemogelijkheden met andere systemen zijn redenen geweest om over te stappen.

"10 Jaar geleden hebben we voor ons eerste CRM-systeem gekozen. Dit systeem was redelijk arbeidsintensief en voldeed niet meer aan onze wensen ten aanzien van het beheer van onze steeds grotere klanten", aldus Fred Peters, CIO bij Van Gansewinkel. "In het nieuwe cloud-gebaseerde systeem kunnen klanten beter beheerd worden, kunnen er betere managementrapportages gemaakt worden en kunnen we sneller werken, wat ons kostbare tijd bespaart."

Rob Meulendijks, Marketing & Sales Director bij Van Gansewinkel: "We hebben alle aanbieders op het gebied van CRM-oplossingen naast elkaar gezet. Ook zijn we een proof of conceptfase doorgegaan om de juiste keuze te maken. De grootste succesfactor van dit project is echter het feit dat iedereen die met Salesforce CRM in aanraking is gekomen, hier enorm enthousiast over is. Commitment van alle medewerkers is volgens mij essentieel bij het wel dan niet slagen van een groot IT-project als dit."