Ingezonden persbericht
Persinformatie
19 oktober 2009
Bewuster snacken met de "Snackposter"
10.000 horecalocaties ontvangen gratis poster
Op maandag 19 oktober is het eerste exemplaar van de "Snackposter" overhandigd aan Cora van Mora, de koningin van de snacks. De poster stelt consumenten in staat om bewuste keuzes te maken. De snackposter is een initiatief van het Voedingscentrum en de sector Fastservice van Koninklijke Horeca Nederland.
De Snackposter presenteert de voedingswaarden van verschillende snacks. Ook staat bij ieder product vermeld hoeveel minuten je moet fietsen om de calorieën te verbranden. Op basis van de Snackposter kan de consument zelf bepalen welke keuze hij maakt uit het ruime en steeds veelzijdige wordende assortiment. De Snackposter bevat bovendien nuttige informatie over de campagne 'Verantwoord Frituren' en de Balansdag. De Snackposter ondersteunt horecaondernemers bij hun inspanningen om gasten die bewust willen genieten van de juiste informatie te voorzien.
De overhandiging van het eerste exemplaar vindt plaats bij de diploma-uitreiking van de Fastservice-opleidingen in Amersfoort waar 360 aankomende horecamedewerkers hun diploma hebben ontvangen.
De Snackposter is het meest recente voorbeeld van succesvolle samenwerking tussen het Voedingscentrum en Koninklijke Horeca Nederland om hetzelfde doel te bereiken: bewustwording over voeding. De introductie van de Snackposter volgt op de gezamenlijke ontwikkeling van de Snackwijzer en de Caloriechecker voor de horeca in 2007.
Noot voor redacties