Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Utrecht, 19 oktober 2009

MARKT VOOR EVENTS VERANDERT SNEL

Let's face it! De wereld is de afgelopen maanden ingrijpend veranderd. Bedrijven zijn bijzonder kritisch op hun uitgaven en in het bijzonder voor events. Als er al geld wordt uitgegeven, moet dit direct en aanwijsbaar effect hebben. In veel gevallen zijn budgetten aangescherpt, maar blijven dezelfde kwaliteitsstandaarden van kracht. Een uitdagend gegeven dat een nieuwe marktbenadering vraagt van evenementenbureaus. Swingbo speelt hier slim op in met "modulaire creativiteit". Het bureau heeft creatieve bouwstenen ontwikkeld, die in combinatie een verrassend eventprogramma opleveren voor opdrachtgevers.

modulaire creativiteit
De creatieve basisprogramma's spelen in op generieke vragen van opdrachtgevers. Zo zijn er op de website onder andere te vinden: een kennismakingsspel, verschillende teambuilding games, een netwerkprogramma, feestconcepten en meerdere groepsreisprogramma's. Maatwerk met vaste modules als basis is het creatieve antwoord voor de scherpe budgetten van opdrachtgevers. Op de website van Swingbo kunnen de bezoekers het aanbod filteren en op deze manier een passend uitgangspunt voor hun event of incentive selecteren. Vervolgens bouwt Swingbo samen met de opdrachtgever aan een compleet programma.

conceptontwikkeling
Creativiteit is het hoogste goed binnen de muren van Swingbo. Deze "dure uren" kunnen nu over meerdere klanten uitgesmeerd worden. Dat levert uiteindelijk voordeel op voor opdrachtgevers. Het blijft mogelijk om als opdrachtgever een eigen creatief concept te laten ontwikkelen. Dit is dan echt het premium product van het evenementenbureau.

"most wanted" bij opdrachtgevers
Deze creatieve en pragmatisch aanpak heeft Swingbo een tweede plaats opgeleverd op de "most wanted" lijst van event opdrachtgevers (naamsbekendheidonderzoek High Profile, september 2009). Volgens directeur Frank Philips is dit de toekomst voor de branche. "Swingbo wil niet afwachten, maar aanpakken. We zien de markt verschuiven en willen ons hier maximaal op voorbereiden. Door onze nieuwe strategie kunnen we in de toekomst nog waardevoller zijn voor onze klanten. Bijkomend voordeel is dat alle creativiteit die we aanwenden voor het maken van de basisprogramma's ook daadwerkelijk goed besteed is. Hierdoor kunnen we onze organisatie flexibeler inrichten en sneller opereren. Ook dat zijn weer voordelen, die onze opdrachtgevers gaan merken."

swingbo - eventlab
Ook in de naamvoering trekt Swingbo haar nieuwe strategie door. Swingbo - Eventlab staat voor uitvinden, ontwikkelen en naar de markt brengen van creatieve concepten voor events, meetings en incentives. De nieuwe huisvesting waarover Swingbo per 1 november beschikt krijgt een vrolijke laboratorium sfeer mee. Een proeftuin om continu creativiteit te kunnen leveren aan de veeleisende en inspirerende eventsmarkt.

Noot voor redacties