Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Tieto Passion op jacht voor het goede doel in la Solidaire du Chocolat
Transatlantische Class40-wedstrijd over 5000 kilometer van Saint-Nazaire naar Yucatán
Amersfoort, 16 oktober 2009 -- IT-expert Tieto start op 18 oktober met de Tieto Passioni in
la Solidaire du Chocolatii. De Chocolat is de transatlantische goede-doelenzeilrace voor
Class40-wedstrijdjachten met een duobemanning. Deze grootste oversteek gaat over 5000 kilometer
van Saint-Nazaire in Frankrijk naar Yucatán en is genoemd naar de cacaodrank die de Europeanen in
Mexico bij de Majas leerden kennen. De winnaar mag het prijzengeld aan een goed doel schenken.
De Tieto Passion maakt onderdeel uit van Tieto on Touriii, het mobiele marketingprogramma waarmee
Tieto in samenwerking met Microsoft en EMC door Europa
trekt om op eigentijdse wijze het geavanceerde IT-
dienstenaanbod van Tieto onder de aandacht te brengen.
De Tour reist per vrachtwagen met een multimedia-
presentatieruimte aan boord en wordt in havensteden door
de Tieto Passion ondersteund. Klanten krijgen dan de kans
onder professionele leiding de snelheid van de
prijswinnende Tieto Passion te ervaren.
Nieuwe klantervaringen
Tieto on Tour laat bedrijven de nieuwste digitale mogelijkheden ervaren waarmee zij hun klanten beter
kunnen bedienen.
"IT stelt bedrijven in staat om efficiënter te werken en ook nu te groeien. De huidige IT-investeringen
worden meer en meer bepaald door consumentengedrag en innovaties in klantenservice. Bedrijven
die hun IT-investeringen nu de juiste prioriteiten meegeven, komen straks het sterkst uit de recessie",
zegt Pilar Lundholm, Chief Marketing Officer Tieto.
The Dutch Tour
Eind september en begin oktober is Tieto on Tour in Nederland geweest. In sessies op verschillende
locaties zijn IT-managers, klantcontactmanagers en marketingmanagers de dialoog aangegaan over
klantinteractie. Via videoconferenties met experts over de hele wereld, hebben de deelnemers
informatie, kennis en ervaringen uitgewisseld. Wegens succes gaat Tieto in 2010 door met de Tour.
Over Tieto
Tieto Digital Transformation & Consulting (DTC) adviseert grote ondernemingen over het
klantvriendelijk en efficiënt bedienen van hun klanten. Tieto DTC is daarbij een ervaren
gesprekspartner en biedt innovatieve oplossingen en services die zorgen voor het optimaliseren en
integreren van de diverse klantcontactkanalen, zoals selfservice-portals en contactcenters. Tieto DTC
ontwerpt hierbij het serviceconcept, implementeert de contactcenter- en webomgeving en zorgt daarbij
voor het stroomlijnen van de achterliggende bedrijfsprocessen. Wereldwijd ontwikkelen 800 Tieto-
PublieksWerk / Tieto
experts service- en salesoplossingen vanuit het oogpunt van de consument.
Het hoofdkantoor van Tieto bevindt zich in Finland. De onderneming heeft 16.000 medewerkers in
bijna 30 landen.
Ingezonden persbericht