Persbericht
Remote support volgens onafhankelijk onderzoek topprioriteit binnen organisaties
Remote access is een belangrijke investering volgens 91 procent van de ondervraagde beslissers binnen de IT
Amsterdam, 16 oktober 2009 - Ondanks het groeiende aantal mobiele werkers vertrouwen veel organisaties nog steeds op handmatige processen ter ondersteuning van de mobiele werkers. Hierbij kan worden gedacht aan servicemedewerkers die naar afgelegen locaties worden gestuurd om mobiele werknemers fysiek te ondersteunen bij de reparatie van apparaten. Dit blijkt uit een recent Technologie Adoptie Profiel onderzoek, uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van LogMeIn (NASDAQ: LOGM). Uit hetzelfde onderzoek,
Forrester voorspelt dat in 2012 de groep mobiele werkers 73 procent vormt van de totale arbeidsbevolking (Forrester report "Enterprise Mobile User Forecast: Mobile 'Wannabes' Are The Fastest-Growing Segment," 9 oktober 2008). Deze werknemers hebben op dit moment al vanaf afstand toegang tot verschillende
Uit het Forrester onderzoek: "Aangezien de groei van mobiele werknemers en thuiswerkers naar verwachting zal doorzetten, is het niet alleen nodig om gebruikers in doelgroepen onder te brengen en hun behoeften te begrijpen. Het is ook noodzakelijk om een implementatiebeleid en ondersteuningsprocedures te ontwikkelen voor de gebruikers en hun verschillende soorten apparaten. Forrester ziet dat 60 procent van de organisaties op dit moment verschillende handmatige processen hanteert ter ondersteuning van de mobiele werknemers."
Het rapport vervolgt: "Mobiliteit is een realiteit, het investeren in tools om mobiele werkers nog beter te ondersteunen, is daarom een belangrijke, positieve boost voor de gehele organisatie." Volgens de studie is 91 procent van de ondernemingen met handmatige mobiele ondersteunende processen, van mening dat de mogelijkheid om verbinding te maken met apparaten van externe gebruikers, een belangrijke IT-investering is. Verbeterde tevredenheid over de IT onder werknemers en het uitvoerend management wordt gezien als een kernpunt (78 procent); daarnaast vinden de respondenten verhoogde productiviteit van mobiele werknemers (72 procent) en IT-efficiëntie (67 procent) erg belangrijk.
"De helpdesk is vaak 'het gezicht' van de IT binnen bedrijven, maar mobiliteit betekent nieuwe uitdagingen voor organisaties om effectieve ondersteuning te bieden aan nieuwe apparaten en mobiele werknemers. Het Forrester-onderzoek reflecteert wat klanten ons hebben verteld: remote support verhoogt niet alleen de productiviteit van servicemedewerkers, het verbetert ook duidelijk de tevredenheid over de IT op alle niveaus binnen de organisatie", aldus Lee Weiner, director of Rescue products van LogMeIn. "Bestaande (Legacy) support tools alleen zijn dus niet effectief genoeg om off-LAN apparaten en smartphones te bereiken."
LogMeIn levert een veilige,
Het Forrster Technologie Adoptie Profiel rapport is gratis te downloaden via
Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn (NASDAQ: LOGM) zorgt voor een gemakkelijke verbinding en toegang met en tot remote computerapparaten - desktops, laptops, point-of-sale systemen, medische apparatuur, smartphones en andere apparatuur. Dit is mogelijk vanaf iedere met internet verbonden computer en via iPhoneTM. Meer dan 25 miljoen geregistreerde gebruikers zijn verbonden met meer dan 70 miljoen apparaten. Zij gebruiken LogMeIn voor businessproductiviteit, persoonlijke mobiliteit en IT-ondersteuning. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachusetts, USA en heeft daarnaast vestigingen in Australië, Hongarije en in Nederland.