Financial Times vergroot click-through ratio met 350 procent


Testen wijzen uit dat Autonomy Optimost resulteert in 50 procent meer conversie

NIEUWEGEIN, 20091015 -- Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, heeft een overeenkomst gesloten met The Financial Times, één van 's werelds belangrijkste nieuwsvoorzieningen voor zakelijke informatie. The Financial Times maakt gebruik van Autonomy Optimost om het aantal betaalde abonnementen op hun website FT.com te vergroten naar tien miljoen unieke gebruikers en vijftig miljoen pageviews per maand.

Dankzij de huidige recessie en de impact daarvan op de uitgeversbranche, met name advertenties, erkende FT.com de noodzaak om de focus te verleggen van wisselende advertentie-inkomsten naar vaste content tegen betaling. FT.com hanteert een drietraps benadering voor het vergroten van traffic en toename van het aantal abonnementen. Bezoekers krijgen toegang tot twee artikelen per maand zonder zich in te schrijven. In ruil voor persoonlijke informatie kunnen zij tot tien artikelen lezen. Zij krijgen onbeperkte toegang tot alle content wanneer zij betalen. Om het aantal betalende lezers te vergroten, zocht The Financial Times naar een manier om de betreffende inschrijfpagina te optimaliseren.

Door gebruik te maken van de multivariable testing functionaliteit van Autonomy Optimost, ziet FT.com een toename van 350 procent in click-through ratio en 50 procent toename in conversie. Dit leidt direct tot een toename in winst. Dit alles is het resultaat van een aantal kleine veranderingen in de layout van de webpagina, bewoording en presentatie. Deze veranderingen zijn gebaseerd op tests, gebruikerswensen en -reacties.

"In de paar maanden dat wij Autonomy Optimost inzetten voor onze website, hebben wij revolutionaire beslissingen op het gebied van marketing kunnen nemen die nu zijn gebaseerd op zekerheden en niet op aannames", aldus Sandra White, Marketing Manager bij FT.com. "Dankzij Autonomy Optimost kunnen wij onze website in een korter tijdsbestek aanpassen en verbeteringen doorvoeren. Autonomy Optimost biedt uitstekende tracking- en rapportagemogelijkheden, waarbij alles wordt berekend volgens statistische significantie. Door het hebben van tastbare cijfers kunnen wij dat bieden wat onze lezers wensen, in plaats van te handelen op basis van subjectiviteit."

Voor meer informatie, bezoek www.optimost.com

----------------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en koploper in de Meaning Based Computing benadering. Autonomy is recentelijk door IDC benoemd als leider in enterprise search qua omzet, met een marktaandeel dat bijna het dubbele is ten opzicht van de dichtstbijzijnde concurrent. De technologie van Autonomy maakt het mogelijk dat computers de menselijke informatie volledig begrijpen. Iedere vorm van digitale elektronische data wordt conceptueel en contextueel begrepen, waaronder tekst, e-mail, web pagina's en beeld- en geluidsmateriaal. Autonomy's technologie vormt de motor van bedrijfskritische applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie. Autonomy biedt oplossingen voor pan-enterprise search, customer interaction solutions, information governance, end-to-end eDiscovery, records management, archiving, business process management, web content management, web optimization, rich media management en beeld- en geluidsanalyse.

Het klantenbestand van Autonomy bestaat uit meer dan 20.000 internationale ondernemingen, advocatenkantoren en overheidsinstanties zoals AOL, BAE Systems, BBC, Bloomberg, Boeing, Citigroup, Coca Cola, Daimler AG, Deutsche Bank, DLA Piper, Ericsson, FedEx, Ford, GlaxoSmithKline, Lloyds TSB, NASA, Nestlé, the New York Stock Exchange, Reuters, Shell, Tesco, T-Mobile, the U.S. Department of Energy, the U.S. Department of Homeland Security en the U.S. Securities and Exchange Commission.

Autonomy heeft meer dan 400 OEM partners en resellers, waaronder Citrix, HP, Novell, Oracle, Sybase, Symantec en TIBCO. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com


Autonomy en het Autonomy logo zijn gedeponeerde handelsmerken/of handelsmerken van Autonomy Corporation plc.. Alle andere handelsmerken zijn het bezit van hun respectievelijke eigenaars.





Ingezonden persbericht