Condooms zijn als schoenen; website helpt vergelijken


VELDHOVEN, 20091015 -- De juiste maat en een goede pasvorm, als die goed zijn is een condoom helemaal niet vervelend. En naast de bekende smaakjes, proberen fabrikanten het gebruik van condooms zelfs leuker te maken met extraatjes als een tintelend of verwarmend gevoel, ribbeltjes, nopjes of zelfs een vertragend effect. Het kiezen van condooms die prettig passen en ook nog eens leuk zijn, wordt door de steeds groter wordende keuze echter niet makkelijker. "Het lijkt wel een beetje op schoenen kopen" grapt initiatiefnemer Richard Spooren.

Om te helpen kiezen uit meer dan 100 soorten condooms die in Nederland te koop zijn, richtte de internetondernemer de website www.Vergelijk-Condooms.nl op. "Je kunt op wel 15 kenmerken van condooms filteren, om zo tot een uiteindelijke keuze te komen". Omdat geen enkele winkel alle condooms in het assortiment heeft, laat de website ook zien waar de gekozen rubbertjes te koop zijn én worden direct de prijzen vergeleken.

Meetlint

Hoewel veel mannen graag opscheppen over de lengte van hun penis, is de omtrek belangrijker om een goed passend condoom te vinden, legt Spooren uit. Daarom biedt de website ook een gratis Condoom FitKit aan. Als deze wordt uitgeprint kunnen twee speciale meetlinten worden uitgeknipt waarmee de lengte en de omtrek kunnen worden gemeten. Spooren: "Het meetlint is zo gemaakt dat je direct de nominale breedte van het condoom kunt aflezen, want dat is de maat die op het doosje van condooms staat. Die maat kun je dus ook invoeren bij het kiezen van condooms op www.Vergelijk-Condooms.nl."

Innovatie

Zolang fabrikanten van condooms blijven innoveren -Durex heeft als koploper al zo'n 20 varianten- kan de CondoomVergelijker blijven uitbreiden. Ook de 10 aangesloten winkels waar prijzen van condooms worden vergeleken wordt snel uitgebreid. Spooren, tevens eigenaar van de condoomwinkel www.Condoom-Anoniem.nl heeft er geen problemen mee dat op de Vergelijkingssite ook vele andere webwinkels worden vermeld: "elke winkel heeft een eigen assortiment en dat vult elkaar aan. Zo kan een grote keuze geboden worden. Daarnaast is gezonde concurrentie prima en consumenten kunnen ook met andere vergelijkingssites of Google overal terecht komen."