BCC start landelijke CO2 Tour in Amsterdam
Energiebewust leven is makkelijker dan gedacht
Amsterdam, 20091015 -- Om consumenten voor te lichten hoe ze de CO2 van elektrische apparaten in het huishouden tot nul kunnen reduceren start elektro-retailer BCC een speciale CO2 Tour. Deze is onderdeel van een grote voorlichtingscampagne om consumenten te stimuleren energiezuinige apparaten te kopen en over te stappen op duurzaam opgewekte (groene) stroom. Tijdens de BCC Energieweken die tot 31 oktober lopen toert een speciaal BCC Green Team door het land om consumenten praktische tips en inzicht te geven hoe zij zelf kunnen bijdragen aan een beter milieu en tegelijkertijd geld kunnen besparen.
De CO2 Tour gaat van start in Amsterdam en doet tot 31 oktober 16 steden in Nederland aan. Volgens Annemarie de Raadt, MVO manager van BCC is het bedrijf de eerste retailer die expliciet communiceert hoe je van je CO2 af komt: "We merken wel dat consumenten iets aan energiebesparing willen doen vanwege de klimaatverandering, maar dat zij niet precies weten hoe. Tijdens de energieweken lichten we de consument voor, stimuleren we ze met behulp van speciale korting op energiezuinige apparaten en proberen we ze te laten overstappen op duurzaam opgewekte stroom. Feitelijk zeggen we hiermee dat energiebewuster leven heel makkelijk is en niet alleen goed voor de aarde is maar overduidelijk ook voor je portemonnee."
Om consumenten hierop te wijzen zet BCC als campagnewapen `Bespaarvarkentjes' in die recht geven op korting op energiezuinige apparaten. Daarbovenop ontvangen klanten gedurende de BCC Energieweken tot 150 euro extra korting op de aanschaf van energiezuinige "Groenestekker" apparaten als ze kiezen voor groene stroom van Eneco. De prijs hiervan is dezelfde als van grijze stroom.
Veel kleine stappen: groot effect
Een gemiddeld Nederlands huishouden produceert door elektriciteitsverbruik 2 ton CO2. Dit kan gereduceerd worden tot nul door te kiezen voor energiezuinige apparaten en duurzaam opgewekte groene stroom. Met meer dan 7 miljoen huishoudens in Nederland is de opgetelde milieuwinst als iedereen overgaat enorm.
De BCC Bespaarvarkentjes die deze week in de brievenbus liggen geven recht op korting op energiezuinige apparaten en zijn inwisselbaar bij alle BCC vestigingen. Klanten die geen varkentjes ontvangen kunnen deze alsnog ophalen in een van de 53 winkels in heel Nederland.
Over BCC
Hoge service en lage prijzen zijn een uitzonderlijke combinatie. Bij BCC staat zorg voor de klant centraal (Every Day High Service). Daarnaast weet BCC de verkoopprijzen altijd laag te houden (Every Day Low Pricing). Dit is mogelijk doordat BCC als onderdeel van de beursgenoteerde multinational KESA met meer dan 800 vestigingen in 12 landen in Europa zeer groot kan inkopen. BCC is met 1.500 werknemers en meer dan 50 megastores een van de leidende elektro-speciaalzaken in Nederland.
Elk jaar komen daar vijf nieuwe winkels bij. Elektro-retailer BCC heeft een uitgesproken mening over energiebewust ondernemen (www.groenestekker.nl). Als een van de grootste verkopers van apparaten die energie verbruiken ziet BCC het als haar verantwoordelijkheid dit verbruik terug te helpen dringen. Daartoe heeft de winkelketen verregaande maatregelen doorgevoerd om in de eerste plaats haar eigen CO2 `footprint' te minimaliseren en in 2012 geheel klimaatneutraal te kunnen opereren.
Voor alle winkels van BCC is dit intussen gerealiseerd. Parallel daaraan zet BCC zich in voor eenduidige voorlichting aan consumenten over het energieverbruik van apparaten en besparingsmogelijkheden. In 2006 voerde BCC de in Nederland en internationaal bekroonde `Groenestekker' sticker in voor de energiezuinigste apparaten per productgroep. Daarnaast vermeldt BCC op de prijskaartjes hoeveel energie een apparaat verbruikt in euro's per jaar, zodat klanten dit eenvoudig kunnen vergelijken en vaker een energiezuinige keuze maken. BCC werkt bij haar initiatieven nauw samen met haar partners Wereld Natuur Fonds, Milieu Centraal, Stichting Hier en Natuur en Milieu.
www.bcc.nl
Creative Venue