Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Doutzen Kroes columniste van Marie Claire

Hoofddorp, 14 oktober 2009 - Internationaal topmodel Doutzen Kroes is begonnen als columniste bij het maandblad Marie Claire. Met ingang van het novembernummer zal zij maandelijks schrijven over haar ervaringen als wereldwijd topmodel.

Hoewel Doutzen Kroes de meeste tijd in haar appartement in New York doorbrengt, is de Friese nuchterheid nog altijd terug te vinden in haar kijk op de wereld vol glitter en glamour. Zo schrijft ze in haar eerste column over het vreemde verschijnsel roem, over de verbazing van haar ouders als ze zien hoe hun beroemde dochter wordt belaagd door de pers in New York. En over haar ontmoeting daar met Prins Willem Alexander en Prinses Máxima.

Puur imago

Openhartig is ze ook over de keerzijde van die roem: "Ik moet er altijd op letten hoe ik me gedraag. Ik heb een imago van puur, oprecht en familie, anders dan bijvoorbeeld een Kate Moss die een wat ruiger party-imago heeft. Als ik een keer op Koninginnedag op een boot gek aan het dansen ben en zo gefotografeerd word, komt dat imago in gevaar." En zelfs als ze niets doet, wordt er nog over haar geschreven. "Laatst las ik op iemands FaceBook dat ik bij de opening van een winkel op de tafel had staan dansen. Er was niet eens muziek!"

Waanzinnig leven

Met haar column wil Doutzen laten zien dat, als je wilt doorbreken als model, je over flink wat doorzettingsvermogen en een positieve en sterke persoonlijkheid moet beschikken. Topmodel zijn is more than a pretty face. Hoofdredacteur Marie Claire Sandera Krol: "We zijn ontzettend blij dat Doutzen exclusief in Marie Claire een kijkje geeft in haar waanzinnige en hectische leven als internationaal topmodel."

Succesvolste model

Doutzen behoort tot de vijf best betaalde modellen ter wereld. Als wereldwijd gezicht voor grote merken als L'Oréal en Calvin Klein is zij het meest succesvolle model dat Nederland ooit heeft gehad. In 2007 won ze de Marie Claire Prix de la Mode voor Best Model en sinds augustus 2009 zet zij zich ook in voor het goede doel in haar functie als ambassadrice van de organisatie dance4life.

Spannend kijkje

"Ik vind het een geweldige eer dat ik een column voor Marie Claire mag gaan schrijven," zegt ze. "Het is wel spannend, zo'n intiem kijkje in mijn leven. Maar tegelijkertijd is het leuk zo'n document van mijn belevenissen op te tekenen en dat met iedereen te delen."

Het novembernummer van Marie Claire ligt vanaf 15 oktober in de winkel.

Over Marie Claire

Marie Claire is een internationale, high end fashion titel en richt zich voornamelijk op de vrouw die houdt van reizen, mode & beauty. De vrouw die weet wat zich in de wereld afspeelt. Marie Claire is... Fashion with a Heart.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Sanoma Uitgevers

Noot voor redacties

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht