Bongo breidt Benelux-succes uit met twee nieuwe shops in Nederland
15/10/2009 17:23
Bongo
Rotterdam, oktober 2009 - Bongo, marktleider op het gebied van belevenisbonnen in de Benelux, verstevigt zijn positie op de Nederlandse markt met het openen van twee nieuwe shops in Rotterdam (Beurstraverse) en Amsterdam (Kalvertoren). Deze formule is in België al zeer succesvol gebleken en het aantal zal daar binnenkort ook worden uitgebreid van 6 naar 10. Met de uitbreiding van 1 naar 3 eigen shops is Bongo de eerste belevenisbon in Nederland met een eigen keten. Beide locaties zullen voor het einde van november 2009 worden geopend.
Bongo, de belevenisbon, is het concept voor wie persoonlijk aandacht terug wil zien in zijn cadeau. Met zo'n kleine 50 thema's in de categorieën activiteiten, wellness, culinair en overnachtingen is er altijd een Bongo die bij iemand past. Het doosje staat voor een volledig verzorgde belevenis, het boekje met 30-50 arrangementen geeft de ontvanger de mogelijkheid zelf zijn favoriete belevenis binnen dat thema uit te kiezen. Met de bijgeleverde voucher betaal je eenvoudig bij de dagactiviteit of reserveer je realtime online via www.bongo.nl.
Belofte
De kwaliteit van het product, van de zorgvuldig geselecteerde arrangementen tot en met de vormgeving van het doosje, staat centraal in het concept van de shops. Volgens Harry Bleeker, general manager Bongo Benelux, een absolute kooptrigger. "Als je een Bongo in je handen hebt, ben je verkocht. Daarnaast is het de belofte die het doosje inhoudt die je overtuigt: je geeft iemand een belevenis die bij hem past, een blijvende herinnering. Ons uitgangspunt is altijd de eerlijkheid van het product: wat je ziet is wat je krijgt. Dat zie je ook terug in de cijfers: 7 op de 10 mensen die ooit een Bongo hebben gekregen, kopen deze zelf ook weer".
Bongo vindt zijn oorsprong in België waar het in 2000 tot 2006 onderdeel was van Weekendesk.
Sinds 2006 heeft de bon de naam Bongo gekregen, een sterk merk dat inmiddels marktleider is in de Benelux. Vanaf 2007 is het onderdeel van de Franse groep Smart?, actief in 13 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada.In 2008 behaalde Bongo in de Benelux een omzet van 60 mln met 700.000 verkochte bonnen, waarvan Nederland een kleine 10 mln voor zijn rekening neemt. In 2009 zal naar verwachting de grens van 1.000.000 verkochte bonnen worden overschreden.
http://www.bongo.nl