** PERSBERICHT **
Duizenden jonge ondernemers krijgen eigen kantoor
Mangrove nieuwe sponsor Jong Ondernemen
Den Haag, 14 oktober 2009
Duizenden jonge ondernemers zullen vanaf half oktober hun intrek nemen in hun eigen kantoor. Virtuele kantoor wel te verstaan. Mangrove, het full service internetbureau uit Rotterdam, bouwde als nieuwe partnersponsor deze virtuele kantoorruimte voor alle ondernemende studenten die deelnemen aan de MBO-, HBO- en WO onderwijsprogramma's van Stichting Jong Ondernemen.
'Mangrove Snapper', zoals het virtueel kantoor heet, is een online werkplek voor snelle informatieuitwisseling. Studentenbedrijven kunnen hier ondermeer hun documenten opslaan, hun agenda beheren, bloggen, mailen en foto's uploaden. Dit nieuwe kantoor heeft een grote opslagcapaciteit, is interactief èn gebruiksvriendelijk.
Bij de ondertekening van het sponsorschap kreeg Cees Pille, directeur van Jong Ondernemen, de virtuele sleutels van de nieuwe kantoorruimte overhandigd uit handen van Mangrove-oprichter Oscar van Veen. "De studentenbedrijven hebben een ruimte op internet nodig om te ondernemen. Met de bouw van dit kantoor konden we perfect een functionele invulling geven aan onze partnerschap met Mangrove," aldus Pille.
Het internetbureau wist binnen afzienbare tijd het virtuele kantoor uit de grond te stampen. Mangrove-oprichter Oscar van Veen zag vanaf het begin van de gesprekken over het partnerschap de waarde in van deze maatschappelijke bijdrage. Van Veen: "In ons dagelijks handelen werken wij veel met ondernemers samen. En omdat wij zelf ook enkel en alleen door onze eigen ondernemendheid groot zijn geworden, zien wij als geen ander het belang om jongeren al op vroege leeftijd kennis te laten maken met ondernemen. Wij zorgen nu voor de nodige interactieve tools. Aangezien ondernemen een noodzakelijke drijver is van onze economie, dragen wij nu heel concreet bij aan de toekomst van onze maatschappij!"
Meerwaarde van leren ondernemen
Jong Ondernemen zet zich nu in Nederland in ter bevordering van ondernemerschap onder jongeren. Afgelopen jaar richten meer dan 20.000 deelnemers, van basisschool tot aan wetenschappelijk onderwijs, tijdens de programma's van Jong Ondernemen een eigen bedrijf op. Met echt geld, echte (zelfontwikkelde of geïmporteerde) producenten, echte aandeelhouders en echte klanten.
"Een betere manier om te leren ondernemen is er niet", meent Pille. "Juist in tijden van economische recessie is ondernemerschap extra belangrijk. Des te meer reden om de ondernemendheid van jongeren extra te stimuleren. De afgelopen twintig jaar - want zo lang bestaat de stichting al - hebben we al tientallen zelfstandig ondernemers zien voortkomen uit onze programma's. Soms zelfs gewoon naast hun opleiding. Dan weet je dat het werkt." De stichting wil in vijf jaar tijd doorgroeien naar een meer dan verdubbeling van de deelnemers. Pille: "Om deze ambities te halen hebben we alleen meer capaciteit nodig. Financieel, maar ook op functioneel niveau. Vandaar dat wij ook constant op zoek zijn naar sponsors en bedrijfscoaches, bijvoorbeeld ondernemers die de jongeren tijdens de programma's begeleiden."
Meer informatie vindt u op
Ingezonden persbericht