KNSB

KPN wordt hoofdsponsor Nederlandse schaatssport publicatie: 13-10-2009

AEGON draagt na komend schaatsseizoen sponsorschap KNSB over aan KPN

Den Haag (KNSB) - KPN wordt vanaf volgend jaar de nieuwe hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond en neemt daarmee na
25 jaar het stokje over van AEGON. De KNSB en KPN gaan in eerste instantie een verbintenis aan van 4 jaar. KPN neemt in de zomer van 2010 het sponsorschap van AEGON over.

AEGON heeft naar aanleiding van de huidige economische situatie besloten de sponsoring te beëindigen. De verzekeraar heeft een actieve rol gespeeld in het vinden van de nieuwe hoofdsponsor om datgene wat in de afgelopen jaren met elkaar zorgvuldig is opgebouwd een goed vervolg te geven.KPN gaat samen met de KNSB de Nederlandse schaatssport in zowel de breedte als de diepte verder ontwikkelen. Hierdoor is KPN straks niet alleen zichtbaar als sponsor van het topschaatsen, maar zal het bedrijf ook binnen andere schaatsdisciplines zoals skaten en toerschaatsen duidelijk aanwezig zijn.

"Ik sta hier met dubbele gevoelens", aldus KNSB-voorzitter Doekle Terpstra. "Om op een dag na 25 jaar afscheid te nemen van een trouwe hoofdsponsor en tegelijkertijd een nieuwe sponsor van formaat aan te kondigen gebeurt niet vaak. De KNSB kijkt terug op een zeer plezierige en succesvolle samenwerking met AEGON. Het bedrijf heeft ontzettend veel voor de schaatssport betekend en zich altijd constructief opgesteld. Ook toen midden jaren negentig de merkenteams hun intrede deden. Ons nieuwe partnership met KPN markeert tevens een nieuwe fase voor de KNSB. De KNSB organisatie verandert snel als gevolg van de dynamiek binnen de Nederlandse en mondiale schaatssport en samen met de inzet van KPN kunnen we verder gaan bouwen aan de schaatssport in de volle breedte. Met het ondersteunen van o.a. toerschaatsen en skaten zoekt KPN een breder spectrum van de schaatssport op. Dat past geheel in onze lange termijn visie, waarbij we als schaatsbond een leven lang bewegen (= schaatsen en skaten) willen stimuleren."

Jan Driessen, Directeur Communicatie van AEGON: "Het is met pijn in het hart dat we ons genoodzaakt voelen onze schaatssponsoring te beëindigen. Ondanks dat het financieel de goede kant op gaat, dicteert de huidige economische situatie AEGON echter heel streng naar de kosten te kijken. De totale kosten die AEGON maakt voor sportsponsoring passen niet meer bij deze tijd. Schaatsen is de afgelopen 25 jaar AEGON geworden en AEGON schaatsen. Onze huidige schaatshelden ken ik al 10 jaar en beschouw ik persoonlijk als een soort van eigen kinderen. Maar de realiteit van dit moment laat ons helaas geen andere keuze. En dat valt het hele bedrijf zwaar."

Baptiest Coopmans, lid van de Raad van Bestuur van KPN: "Schaatsen is een mooie Nederlandse sport die past bij wie wij zijn en waar wij voor staan. Als dienstverlener willen we in de toekomst graag nog dichter bij onze klanten staan. Het schaatsen verbindt vele mensen voor de buis, langs de baan en op de ijzers. Wij zijn dan ook zeer verheugd met deze sponsorovereenkomst en zien de samenwerking met de KNSB vol vertrouwen tegemoet."

De komende maanden zal de samenwerking tussen KNSB en KPN verder worden uitgewerkt. Na het huidige schaatsseizoen neemt AEGON afscheid en presenteren de KNSB en KPN in de zomer van 2010 de lange termijn sponsorstrategie.