KPN wordt hoofdsponsor Nederlandse schaatssport
publicatie: 13-10-2009
AEGON draagt na komend schaatsseizoen sponsorschap KNSB over aan KPN
Den Haag (KNSB) - KPN wordt vanaf volgend jaar de nieuwe hoofdsponsor
van de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond en neemt
daarmee na
25 jaar het stokje over van AEGON. De KNSB en KPN gaan in eerste
instantie een verbintenis aan van 4 jaar. KPN neemt in de zomer van
2010 het sponsorschap van AEGON over.
AEGON heeft naar aanleiding van de huidige economische situatie
besloten de sponsoring te beëindigen. De verzekeraar heeft een actieve
rol gespeeld in het vinden van de nieuwe hoofdsponsor om datgene wat
in de afgelopen jaren met elkaar zorgvuldig is opgebouwd een goed
vervolg te geven.KPN gaat samen met de KNSB de Nederlandse
schaatssport in zowel de breedte als de diepte verder ontwikkelen.
Hierdoor is KPN straks niet alleen zichtbaar als sponsor van het
topschaatsen, maar zal het bedrijf ook binnen andere
schaatsdisciplines zoals skaten en toerschaatsen duidelijk aanwezig
zijn.
"Ik sta hier met dubbele gevoelens", aldus KNSB-voorzitter Doekle
Terpstra. "Om op een dag na 25 jaar afscheid te nemen van een trouwe
hoofdsponsor en tegelijkertijd een nieuwe sponsor van formaat aan te
kondigen gebeurt niet vaak. De KNSB kijkt terug op een zeer plezierige
en succesvolle samenwerking met AEGON. Het bedrijf heeft ontzettend
veel voor de schaatssport betekend en zich altijd constructief
opgesteld. Ook toen midden jaren negentig de merkenteams hun intrede
deden. Ons nieuwe partnership met KPN markeert tevens een nieuwe fase
voor de KNSB. De KNSB organisatie verandert snel als gevolg van de
dynamiek binnen de Nederlandse en mondiale schaatssport en samen met
de inzet van KPN kunnen we verder gaan bouwen aan de schaatssport in
de volle breedte. Met het ondersteunen van o.a. toerschaatsen en
skaten zoekt KPN een breder spectrum van de schaatssport op. Dat past
geheel in onze lange termijn visie, waarbij we als schaatsbond een
leven lang bewegen (= schaatsen en skaten) willen stimuleren."
Jan Driessen, Directeur Communicatie van AEGON: "Het is met pijn in
het hart dat we ons genoodzaakt voelen onze schaatssponsoring te
beëindigen. Ondanks dat het financieel de goede kant op gaat, dicteert
de huidige economische situatie AEGON echter heel streng naar de
kosten te kijken. De totale kosten die AEGON maakt voor
sportsponsoring passen niet meer bij deze tijd. Schaatsen is de
afgelopen 25 jaar AEGON geworden en AEGON schaatsen. Onze huidige
schaatshelden ken ik al 10 jaar en beschouw ik persoonlijk als een
soort van eigen kinderen. Maar de realiteit van dit moment laat ons
helaas geen andere keuze. En dat valt het hele bedrijf zwaar."
Baptiest Coopmans, lid van de Raad van Bestuur van KPN: "Schaatsen is
een mooie Nederlandse sport die past bij wie wij zijn en waar wij voor
staan. Als dienstverlener willen we in de toekomst graag nog dichter
bij onze klanten staan. Het schaatsen verbindt vele mensen voor de
buis, langs de baan en op de ijzers. Wij zijn dan ook zeer verheugd
met deze sponsorovereenkomst en zien de samenwerking met de KNSB vol
vertrouwen tegemoet."
De komende maanden zal de samenwerking tussen KNSB en KPN verder
worden uitgewerkt. Na het huidige schaatsseizoen neemt AEGON afscheid
en presenteren de KNSB en KPN in de zomer van 2010 de lange termijn
sponsorstrategie.
KNSB