Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Onderzoek weekblad Flair

70% vrouwen doet maandelijks een miskoop

Hoofddorp, 13 oktober 2009 - Die net te strakke broek, een ab trainer die stof ligt te vangen, slippertjes die in Italië heel chic waren maar in Nederland toch tegenvallen: uit onderzoek van het weekblad Flair blijkt dat maar liefst 70% van de Nederlandse vrouwen maandelijks een miskoop doet.

In augustus 2009 deed Flair, in samenwerking met MijnMiskoop.nl, onderzoek onder 500 Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar naar hun (mis)koopgedrag. Hieruit blijkt dat maar liefst zeven op de tien vrouwen regelmatig een miskoop doet.

Daarnaast blijkt dat:


* De helft van de vrouwen een miskoop doet op dagen dat zij ongesteld is.


* Het merendeel (62%) zich schuldig voelt na een miskoop.


* Het grootste deel (75%) hun miskopen ouderwets in de winkel doet en niet op internet.


* Kleding (68%) en schoenen (20%) vooral worden gezien als miskopen, tassen juist (1%) niet.


* Bijna de helft van de ondervraagden (47%) haar miskopen lekker in de kast laat liggen. 19% schenkt ze aan een goed doel en 14% geeft ze aan iemand die ze wél leuk vindt.


* Maar liefst 60% een miskoop voor haar partner verzwijgt...

Alle resultaten van het onderzoek zijn te lezen in Flair 43 die vrijdag 16 oktober in de winkel ligt.

Over Flair

In Flair vindt de lezeres (25-40 jaar) elke week indrukwekkende verhalen, verrassende reportages en diepgaande interviews met BN-ers. Maar ook de nieuwste mode- en woontrends, praktische beautyproducties én de leukste uitgaanstips. Verder biedt Flair heel veel extra's, zoals kortingen op hotels en restaurants en feel good beauty-arrangementen. In Flair herkent de lezeres zichzelf, ze vindt er inspiratie en ontspanning. Het tijdschrift is positief, open en fris. Kijk ook op www.flaironline.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.


Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (