Ingezonden persbericht
Hilversum, 13 oktober 2009
Hunkemöller: Beste Winkelketen 2009 in Lingerie & Ondermode
Hunkemöller presenteert met trots de jaarprijs voor Beste Winkelketen in Lingerie & Ondermode.
Op dinsdag 6 oktober 2009 zijn tijdens het ING Retail Jaarprijs Excellence Event 2009 de winnaars bekend gemaakt van de Brancheprijzen, die onderdeel uitmaken van het publieksonderzoek naar de Beste Winkelketen van Nederland. Met 325.000 consumenten die hun favoriete winkelketen hebben beoordeeld op prijs, collectie, prijs-/kwaliteitverhouding, vriendelijkheid van personeel en service, is dit een van de grootste consumentenonderzoeken van Nederland.
"Ik ben blij dat Hunkemöller voor het derde jaar op rij Beste Winkelketen in Lingerie is geworden. Hieruit blijkt onze voortdurende inzet in het leveren van uitstekende service en inspirerende modeproducten aan onze klanten," zegt CEO Philip Mountford.
Hunkemöller laat met het winnen van deze titel de lingerie- en ondermodewinkels Hema, Livera, M&S en De Bijenkorf achter zich. Mountford: "Dit succes is te danken aan de ongelooflijke inzet van ons managementteam en hun focus om onze positie als de nr. 1 lingeriespecialist in Europa te behouden."
Hunkemöller wordt vooral zeer gewaardeerd op het gebied van service en personeel. De CEO van het bedrijf: "Ik wil het hele team bedanken voor hun bijdrage en harde werk in het behalen van deze geweldige resultaten en in het verlenen van de best mogelijke service aan onze klanten."
Hunkemöller en Maxeda
Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller heeft circa 2.700 medewerkers en meer dan 440 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Polen en Sint-Maarten. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. Hunkemöller blijft vooruit kijken en gaat door met de internationale expansie ook in de vorm van International Franchise.
Hunkemöller steunt KWF Kankerbestrijding sinds 2004. Middels acties zoals de "3de BH gratis" tijdens de Internationale Oktober Borstkankermaand, verkoop van gadgets in deze periode, het verstrekken van donateurwervingskaarten en het eigen salarisdonatieprogramma voor medewerkers van Hunkemöller. Ook in 2008 heeft Hunkemöller wederom een bedrag van 125.000 euro gedoneerd, welke KWF Kankerbestrijding inzet voor de financiering van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker, voorlichting en ondersteuning van patiënten.