Ingezonden persbericht


TIETO VERSTERKT BEZETTING MET DRIE APPLICATIEBEHEERDERS

Amersfoort, 13 oktober 2009 - Tieto ziet ook in Nederland de vraag naar IT-diensten op het gebied van klantinteractie toenemen. De internationale klantinteractie-expert biedt bedrijven met veel klantcontacten IT-oplossingen als Unified Desk, waarbij alle bemenste klantcontacten vanuit één enkele systeemomgeving worden behandeld, en Digital Service Design, voor optimale klantinteractie via het internetkanaal. Voor de ondersteuning van de door Tieto ontwikkelde multichannelapplicaties, heeft Tieto heeft drie applicatiebeheerders aangenomen die het Nederlandse team komen versterken.

Hans Bakker
Hans Bakker (36 jaar) is benoemd tot Technisch Applicatie Beheerder bij Tieto. In deze functie is Bakker op technisch gebied verantwoordelijk voor de uitvoerende werkzaamheden aan contactcenter-applicaties. Hans is zijn loopbaan begonnen als DTP-specialist bij Scriptware. Zijn volgende stap was vervolgens creatief directeur bij Sitekix. Voor zijn komst naar Tieto was Hans werkzaam als webmanager bij Ergotron.

Hans Flinterman
Tieto heeft Hans Flinterman (36 jaar) aangetrokken als Functioneel Applicatie Beheerder. In deze functie gaat hij zorgdragen voor de coördinatie tussen Tieto en haar klanten. Flinterman heeft zijn ervaring als functioneel applicatiebeheerder opgedaan in een vergelijkbare functie bij De Parnassia Bavo Groep, een aanbieder van psychologische hulp.

Tamara Herfkens
Tamara Herfkens (32 jaar) is bij Tieto begonnen als Functioneel Applicatie Beheerder. Voor haar komst naar Tieto was zij werkzaam als senior CRM-consultant bij U2EE, een bedrijf gespecialiseerd in Epiphany, en daarvoor bij Capgemini.

Over Tieto
Tieto Digital Transformation & Consulting (DTC) adviseert grote ondernemingen over het klantvriendelijk en efficiënt bedienen van hun klanten. Tieto DTC is daarbij een ervaren gesprekspartner en biedt innovatieve oplossingen en services die zorgen voor het optimaliseren en integreren van de diverse klantcontactkanalen, zoals selfservice-portals en contactcenters. Tieto DTC ontwerpt hierbij het serviceconcept, implementeert de contactcenter- en webomgeving en zorgt daarbij voor het stroomlijnen van de achterliggende bedrijfsprocessen. Wereldwijd ontwikkelen 800 Tieto-experts service- en salesoplossingen vanuit het oogpunt van de consument.

Het hoofdkantoor van Tieto bevindt zich in Finland. De onderneming heeft 16.000 medewerkers in bijna 30 landen.




Ingezonden persbericht