Persbericht
13 oktober, 2009
Douglas presenteert nieuwe look webshop
~ Hybris Commerce beheert productdata van parfumerieketen ~
Parfumerie Douglas presenteert samen met hybris, leverancier van multi-channel-communicatie- en e-commerce-software, een nieuw online gezicht. Vanaf nu heeft de parfumerie een consistente merkpresentatie via alle kanalen. Met behulp van hybris Commerce geeft Douglas de webshop dezelfde uitstraling als de fysieke winkels. Tegelijkertijd worden de individuele wensen via de verschillende verkoopkanalen inzichtelijk gemaakt.
Hybris Commerce maakt het voor Douglas mogelijk alle productdata van de omvangrijke portfolio's - parfum, cosmetica, mode en accessoires - centraal te beheren. Op deze manier wordt de nieuwe website zo efficiënt mogelijk onderhouden. Het gezamenlijke platform zorgt ervoor dat speciale acties, parfum- en seizoensaanbiedingen op de winkelstrategie in alle landen worden afgestemd en doorgevoerd. Het voordeel hiervan is dat de webshop en de winkels zich uniform presenteren. Dit is een belangrijke basis voor het verbeteren van de binding met klanten.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten het belangrijk vinden dat producten als cosmetica op eenzelfde manier worden gepresenteerd via de verschillende verkoopkanalen. De nieuwe look van de webshop sluit hier goed op aan. De uniforme uitstraling in de bekende turkooiskleur geeft klanten een gevoel van vertrouwen en harmonie. Voor hen zijn de zoekfuncties naar het (dichtstbijzijnde) filiaal nu eenvoudiger en voor de detailhandel is er actieve online-ondersteuning.
Hybris heeft bij de nieuwe online look van Douglas speciale shopaanvragen consequent doorgevoerd. Zo was er e-commerce-software nodig die grote aantallen bezoekers en transacties zonder enige vertraging goed kan verwerken. Piektijden, zoals voor de kerstdagen, mogen geen uitval van de website tot gevolg hebben. Hiervoor wordt een oplossing gebruikt die zeer schaalbaar is. Dagelijks worden er bij Douglas nieuwe producten in het assortiment opgenomen en online gezet. Om daarop in te springen moet de e-commerce-software ingesteld zijn op deze vaste uitbreidingen.
"Ons doel was om online een hoogwaardige presentatie van het merk Douglas te bieden, om zo de winkelbelevenis en het goede gevoel van onze fysieke winkels ook op de website uit te dragen", zegt Jan Dieter Schaap, Director e-business bij Douglas. "Dit is met de software van hybris gelukt. Ons contact met de klanten staat of valt niet alleen met perfect gepresenteerde producten, maar juist ook met correcte behandeling en begeleiding van de klant via de verschillende afzetkanalen. Dit bewerkstelligen we nu samen met hybris."
"Net als Douglas hebben verschillende ondernemingen aangegeven dat alleen aanwezigheid binnen de verschillende kanalen op de lange termijn niets uithaalt", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "Momenteel verwachten klanten dat ze via alle kanalen toegang hebben tot exact dezelfde informatie en producten. Hier ligt onze kracht. Organisaties kunnen ons platform gebruiken voor consistente communicatie over alle kanalen: of het nu de webwinkel, website, het verkooppunt of de productie van printmateriaal betreft. Op deze manier neemt de complexiteit van de cross-channel modellen enorm af, wat weer voordelen met zich meebrengt op het gebied van omzet en langdurige klantenbinding."
Douglas is met het gebruik van hybris Commerce al voorbereid op de toekomst. De interactiviteit van de Douglas Community wordt uitgebreid. Daarnaast kan het aanbod - zoals Social Commerce of Web 2.0 functionaliteiten - met de hybris-oplossing sneller worden aangepast.
(513 woorden)
VOOR DE REDACTIE
Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed:
Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteunt. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel-communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.
Ingezonden persbericht