PERSBERICHT
13 oktober 2009
NIEUWE CAMPAGNE VOOR RTV NOORD-HOLLAND
Het TV-landschap digitaliseert. Veel huishoudens hebben een pakket met daarin honderden
zenders. Hoe vergroot je te midden van dat aanbod de herkenbaarheid en vindbaarheid van
een regionale zender? Met een campagne die de unieke rol van de zender benadrukt; die
trots uitstraalt, maar wel met een relativerende knipoog.
Wereldberoemd in Noord-Holland
RTV Noord-Holland is wereldberoemd in Noord-Holland. Maar nog niet daarbuiten. Dat is het
uitgangspunt voor de tv- en radiocampagne, waarin verwoede pogingen worden gedaan om
de zender ook buiten de provincie populair te maken. Van Zuid-Limburg tot aan de Costa
Brava. Zelfs Obama wordt gebeld. Uiteraard zonder resultaat, want RTV Noord-Holland is
`alleen' wereldberoemd in Noord-Holland.
De campagne trapte af op 12 oktober met de eerste drie van in totaal 12 televisiespots en 7
radiocommercials, allen te zien en te beluisteren op Radio en TV Noord-Holland. Daarin
worden de verschillende pijlers van de zender zoals nieuws, sport, en cultuur op een ludieke
wijze gecommuniceerd.
Tegelijkertijd startte de outdoor-campagne met meer dan 50 verschillende uitingen door heel
Noord-Holland. Hierin wordt het thema verder toegespitst en krijgen gemeentes, buurten of
zelfs straten hun eigen abri of billboard. Want wereldberoemd in Noord-Holland betekent
natuurlijk ook wereldberoemd in Den Helder, De Pijp of op De Grote Markt.
Een intensieve bannercampagne op diverse nieuws- en entertainmentsites gaat 19 oktober
van start, gevolgd door dagbladadvertenties voor van specifieke programmapromotie.
Credits campagne:
Opdrachtgever RTV N-H: Amine Roodnat, Robert Zaal
Concept en creatie Dawn: Donald Nolet, Giuseppe du Crocq
De Wereldberoemd - campagne is te zien en te beluisteren via
http://www.rtvnh.nl/page.asp?page=314&genitemid=3403&pagetextid=1003
http://www.rtvnh.nl/page.asp?page=314&genitemid=3405&pagetextid=968
Noot voor redacties