power_to_fnv_2009_163
13-10-2009
FNV-campagne 'Power to' van start
Maandag 12 oktober is de nieuwe FNV-campagne 'Power to werkend
Nederland' van start gegaan. In 2007 is deze campagne voor het eerst
gelanceerd. Na twee succesvolle campagnes gaat de FNV zich opnieuw
onder het motto `Power to' profileren als een bond die naast het
broodnodige actievoeren veel meer doet voor haar leden.
De campagneperiode loopt van 12 oktober 2009 tot 1 april 2010. Via
commercials op radio en tv (zenders van RTL en publieke zenders
Nederland 1, 2 en 3) benadrukt de FNV wat zij kan betekenen voor
werknemers en voor zelfstandigen zonder personeel. Net als in de
voorgaande twee jaren geldt in de campagneperiode het
kennismakingsaanbod van 25 euro voor zes maanden.
Nieuwe leden
Gedurende de campagne 2008-2009 heeft de FNV bijna 9.000 nieuwe leden
geworven via de actiesite. Daarnaast was in deze periode het aantal
rechtstreekse aanmeldingen bij de bonden fors hoger dan in de maanden
ervoor en erna.
Bekendheid FNV
Karo Rozeboom, coördinator Marketing en Communicatie bij de FNV, is
sinds 2007 direct betrokken bij de Power to-campagne. "Mensen kennen
de FNV van acties, cao's, beleidsmaatregelen enzovoorts. Ze weten
meestal wel wat de collectieve voordelen zijn. Maar de individuele
voordelen zijn veel minder bekend en die brengen we in de campagne
onder de aandacht."
Individuele voordelen
Deze individuele voordelen zijn bijvoorbeeld de gratis
belastingservice, een voordelige ziektekostenverzekering bij Menzis,
rechtsbijstand en persoonlijk advies bij werk en inkomen. "Een goed
pakket van individuele voordelen waar je echt wat aan hebt, speelt
natuurlijk een grote rol in de keuze van mensen om lid te worden van
een bond", aldus Karo. "Daarom wordt de Power to-campagne niet alleen
ingezet om het imago van de FNV neer te zetten, maar ook om duidelijk
te maken wat de bond voor jou als individu kan betekenen."
FNV