FNV

power_to_fnv_2009_163

13-10-2009

FNV-campagne 'Power to' van start

Maandag 12 oktober is de nieuwe FNV-campagne 'Power to werkend Nederland' van start gegaan. In 2007 is deze campagne voor het eerst gelanceerd. Na twee succesvolle campagnes gaat de FNV zich opnieuw onder het motto `Power to' profileren als een bond die naast het broodnodige actievoeren veel meer doet voor haar leden.

De campagneperiode loopt van 12 oktober 2009 tot 1 april 2010. Via commercials op radio en tv (zenders van RTL en publieke zenders Nederland 1, 2 en 3) benadrukt de FNV wat zij kan betekenen voor werknemers en voor zelfstandigen zonder personeel. Net als in de voorgaande twee jaren geldt in de campagneperiode het kennismakingsaanbod van 25 euro voor zes maanden.

Nieuwe leden Gedurende de campagne 2008-2009 heeft de FNV bijna 9.000 nieuwe leden geworven via de actiesite. Daarnaast was in deze periode het aantal rechtstreekse aanmeldingen bij de bonden fors hoger dan in de maanden ervoor en erna.

Bekendheid FNV Karo Rozeboom, coördinator Marketing en Communicatie bij de FNV, is sinds 2007 direct betrokken bij de Power to-campagne. "Mensen kennen de FNV van acties, cao's, beleidsmaatregelen enzovoorts. Ze weten meestal wel wat de collectieve voordelen zijn. Maar de individuele voordelen zijn veel minder bekend en die brengen we in de campagne onder de aandacht."

Individuele voordelen Deze individuele voordelen zijn bijvoorbeeld de gratis belastingservice, een voordelige ziektekostenverzekering bij Menzis, rechtsbijstand en persoonlijk advies bij werk en inkomen. "Een goed pakket van individuele voordelen waar je echt wat aan hebt, speelt natuurlijk een grote rol in de keuze van mensen om lid te worden van een bond", aldus Karo. "Daarom wordt de Power to-campagne niet alleen ingezet om het imago van de FNV neer te zetten, maar ook om duidelijk te maken wat de bond voor jou als individu kan betekenen."