Erasmus School of Economics trekt gasthoogleraren Rust en Tellis aan
De sectie Marketing van de Erasmus School of Economics (ESE) heeft de
Amerikaanse hoogleraren Roland Rust en Gerard Tellis als
gasthoogleraren voor het collegejaar 2009-2010 aangetrokken. Ook heeft
de sectie de toezegging ontvangen van Gui Liberalli van het
gerenommeerde Massachusetts Institute of Technology, dat hij zich
begin 2010 bij de sectie wil voegen.
Ronald Rust
Prof.dr. Roland Rust is 'Distinguished Professor' aan de Robert H.
Smith School of Business aan de universiteit van Maryland waar hij de
leerstoel Marketing bekleedt. Daarnaast is Rust oprichter en executive
director van twee onderzoekscentra: the Center for Excellence in
Service en the Center for Complexity in Business.
Naast diverse onderscheidingen heeft Roland Rust de "Best Article
Award" ontvangen voor publicaties in prominente tijdschriften zoals
the Journal of Marketing (3x), Journal of Marketing Research (2x) en
Marketing Science. Rust is de oprichter en voorzitter van AMA's Annual
Frontiers in Service Conferences, en was oprichter van het Journal of
Service Research. Hij is een Academic Trustee van het Marketing
Science Institute en is lid van het bestuur van The Executive
Committee of the European Marketing Academy. Hij is de voormalige
redacteur van het Journal of Marketing, en functioneert als
regioredacteur voor Marketing Science en de Journal of Marketing
Research.
Gerard Tellis
Gerard Tellis is hoogleraar Marketing, Neely Chair of American
Enterprise en Director of the Center of Global Innovations aan de USC
Marshall School of Business. Tellis is gasthoogleraar Marketing,
Strategy and Innovation geweest aan de Judge Business School,
Cambridge University, UK, Distinguished Visitor.
Prof.dr. Tellis specialiseert zich op het gebied van innovatie,
mondiale strategie, productlancering, diffusie van nieuwe producten,
reclame, promotie en prijsstrategie. Zijn publicaties en boeken
leverden hem vele prestigieuze Marketing-onderscheidingen op, zoals de
Frank M. Bass, William F. Odell, Harold D. Maynard (2x), AMA-Berry, en
de AMA Majahan onderscheiding voor zijn bijdragen aan Marketing
Strategy. Tellis is mederedacteur van het Journal of Marketing
Research en heeft verschillende jaren deel uitgemaakt van diverse
redacties van de Journal of Marketing Research, Journal of Marketing
and Marketing Science.
Erasmus Universiteit Rotterdam