Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus School of Economics trekt gasthoogleraren Rust en Tellis aan

De sectie Marketing van de Erasmus School of Economics (ESE) heeft de Amerikaanse hoogleraren Roland Rust en Gerard Tellis als gasthoogleraren voor het collegejaar 2009-2010 aangetrokken. Ook heeft de sectie de toezegging ontvangen van Gui Liberalli van het gerenommeerde Massachusetts Institute of Technology, dat hij zich begin 2010 bij de sectie wil voegen.

Ronald Rust

Prof.dr. Roland Rust is 'Distinguished Professor' aan de Robert H. Smith School of Business aan de universiteit van Maryland waar hij de leerstoel Marketing bekleedt. Daarnaast is Rust oprichter en executive director van twee onderzoekscentra: the Center for Excellence in Service en the Center for Complexity in Business. Naast diverse onderscheidingen heeft Roland Rust de "Best Article Award" ontvangen voor publicaties in prominente tijdschriften zoals the Journal of Marketing (3x), Journal of Marketing Research (2x) en Marketing Science. Rust is de oprichter en voorzitter van AMA's Annual Frontiers in Service Conferences, en was oprichter van het Journal of Service Research. Hij is een Academic Trustee van het Marketing Science Institute en is lid van het bestuur van The Executive Committee of the European Marketing Academy. Hij is de voormalige redacteur van het Journal of Marketing, en functioneert als regioredacteur voor Marketing Science en de Journal of Marketing Research.

Gerard Tellis

Gerard Tellis is hoogleraar Marketing, Neely Chair of American Enterprise en Director of the Center of Global Innovations aan de USC Marshall School of Business. Tellis is gasthoogleraar Marketing, Strategy and Innovation geweest aan de Judge Business School, Cambridge University, UK, Distinguished Visitor.

Prof.dr. Tellis specialiseert zich op het gebied van innovatie, mondiale strategie, productlancering, diffusie van nieuwe producten, reclame, promotie en prijsstrategie. Zijn publicaties en boeken leverden hem vele prestigieuze Marketing-onderscheidingen op, zoals de Frank M. Bass, William F. Odell, Harold D. Maynard (2x), AMA-Berry, en de AMA Majahan onderscheiding voor zijn bijdragen aan Marketing Strategy. Tellis is mederedacteur van het Journal of Marketing Research en heeft verschillende jaren deel uitgemaakt van diverse redacties van de Journal of Marketing Research, Journal of Marketing and Marketing Science.