Gemeente Hilversum

Servicemeldpunt voorziet in behoefte

publicatiedatum: maandag 12 oktober 2009

Donderdag 8 oktober is bij het servicemeldpunt van de gemeente Hilversum (035 629 2345) de 10.000ste melding binnengekomen. Daarmee heeft het meldpunt, dat sinds 2005 bestaat, zijn waarde bewezen.

"Bewoners constateren allerlei ongemak en gebreken in de openbare ruimte", aldus hoofd publiekszaken Tessa van de Beld. "Het meldpunt voorziet duidelijk in een behoefte. Zo is er één loket waar vele zaken gemeld kunnen worden. En als het mogelijk is lossen wij het probleem als gemeente binnen de termijn van tien dagen op."

Het servicemeldpunt registreert de meldingen die binnenkomen en geeft ieder probleem door aan de afdeling die voor de oplossing zorgt. Een melding wordt binnen tien werkdagen opgelost, tenzij het grote of ingewikkelde problemen betreft, of als het probleem door een andere organisatie moet worden opgelost.

De meeste meldingen komen binnen over openbare verlichting, stoeptegels, gaten in de weg, beschadigingen (of vandalisme) in de speeltuin, hondenpoep en andere vervuiling in de openbare ruimte en overlast van bomen (afgewaaide takken, bladeren). In de winter komt daar tijdelijk nog gladheid bij. Sinds kort kan ook woonoverlast bij het servicemeldpunt gemeld worden. Denk daarbij aan geluidsoverlast, te veel mensen in een woning, rotzooi in de tuin of klussen op ongebruikelijke uren. 90% van de meldingen komt telefonisch binnen.

Het servicemeldpunt is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur. Ook kunt u via de link aan de rechterkant uw melding aanbieden.