Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
L&H neemt ISS Contact Centers over
Maandag 12 Oktober 2009
Grote overname in facilitaire contact center branche
ISS Contact Centers wordt per direct overgenomen door L&H Contact
Centers. Door deze grote overname ontstaat één van de grootste
facilitaire contact center bedrijven van Nederland. L&H is reeds
marktleider op het gebied van commercieel klantcontact en
fondsenwerving voor goede doelen.
De nieuwe organisatie telt ruim 2500 medewerkers, die vanuit
vestigingen in Nederland en Curaçao jaarlijks ruim 30 miljoen
klantcontacten afhandelen via de telefoon, email, post, chat, op
straat, evenementen en aan huis. Het overgenomen ISS Contact Centers
wordt niet direct binnen de L&H organisatie geïntegreerd, maar blijft
nog enige tijd autonoom functioneren. De naam wordt zo spoedig
mogelijk gewijzigd in die zin dat er geen verwijzing meer zal zijn
naar ISS. Er zal binnen ISS Contact Centers een intern
optimalisatietraject worden doorgevoerd, zodat integratie aansluitend
sneller kan verlopen. Deze operatie staat onder leiding van René
Oldenbeuving, de financieel directeur van L&H. Op ad-interim basis
bekleedt hij de positie van algemeen directeur ISS Contact Centers.
Volgens Robbert Heemskerk, algemeen directeur van L&H Contact Centers,
slaat zijn bedrijf met deze overname een belangrijke strategische
slag: "Binnen de contact center wereld wordt L&H al jarenlang erkend
als belangrijke speler op het gebied van commercieel klantcontact. ISS
is van oudsher vooral gespecialiseerd in customer care. Het combineren
van onze gezamenlijke kennis en competenties op het gebied van sales
én service, alsmede de schaalgrootte die wij nu bereiken, maken ons
tot een nog aantrekkelijker businesspartner voor onze bestaande en
toekomstige opdrachtgevers.