Video WNF
Sticker-actie supermarkten voor Wereld Natuur Fonds groot succes:
500.000 Suske en Wiske-fans plakken album vol voor natuurbescherming
ZEIST Het speciale Suske en Wiske-album 'De Venijnige VVanger' dat
zeven supermarktketens hebben uitgebracht voor het Wereld Natuur Fonds,
is een groot succes. Ruim 500.000 kinderen en volwassenen sparen
inmiddels de stickers waarmee het album compleet kan worden gemaakt. In
totaal zijn er al 80 miljoen stickers verspreid.
De actie van de supermarkten moet minstens 100.000 euro opbrengen voor
het Wereld Natuur Fonds (WNF). Ook kunnen kinderen via de supermarkten
WNF-ranger worden.
Helena Vandersteen, dochter van Willy Vandersteen, de geestelijke vader
van Suske en Wiske, heeft speciaal voor dit doel toestemming gegeven
voor de sticker-uitgave: ' Mijn vader zou het heel belangrijk vinden dat
kinderen op deze manier betrokken worden bij natuurbescherming. Suske en
Wiske hebben nog steeds een maatschappelijke functie.'
Het Suske en Wiske-album is gedrukt op FSC-papier, net als de stickers.
Ook de zakjes voor de stickers zijn van verantwoord papier. In totaal
kunnen klanten 256 stickers sparen. Het verhaal van Suske en Wiske
bestaat uit 221 plaatjes. De overige stickers zijn dierenplaatjes,
bedoeld voor de speciale dierenpagina's achterin het album, waarop
dieren worden vergeleken met de hoofdpersonen uit het album.
De spaaractie loopt nog door tot en met zondag 1 november 2009. De
deelnemende supermarktketens zijn Boni, Deen, SuperCoop, Sanders
Supermarkten, Poiesz, MCD, Jan Linders.
////////////////////
Wereld Natuur Fonds Nederland