Ingezonden persbericht
Persbericht
NAVTEQ introduceert eerste geanimeerde 3D visuele content voor Noord-Amerikaanse kaart
Voorziet in uitgebreidere navigatiesysteem display met meer intuïtieve aanwijzingen bij complexe afslagen
Veldhoven - 9 oktober, 2009 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, heeft Motorway Junction Objects vanaf nu beschikbaar voor Noord-Amerika. Door dit baanbrekende product kunnen NAVTEQ-klanten functies voor navigatiesystemen ontwerpen die automobilisten ondersteunen bij het maken van beslissingen wanneer zij een complex knooppunt naderen.
Minder frustratie en stress bij de automobilist wanneer zij dit het meeste nodig hebben, is het doel van dit product. Dit wordt bereikt door voor het eerst relevante en accurate geanimeerde 3D visuele content aanwijzingen in te zetten op het display om complexe manoeuvres te vereenvoudigen. Motorway Junction Objects is gebouwd met belangrijke attributen en geometrie van de NAVTEQ®-kaart. Hierdoor is het gemakkelijker om extra NAVTEQ content toe te voegen. Denk daarbij aan 3D Landmarks en Sign-As-Real - replica's van echte snelwegborden. Dit verbetert de oriëntatie van de bestuurder.
Het vermijden van het op het allerlaatste moment wisselen van rijbaan en het verminderen van het nemen van de verkeerde afslag is nu mogelijk voor meer dan 2.000 beslispunten in Noord-Amerika en meer dan 8.000 wereldwijd. Als een bestuurder bijvoorbeeld een aantal afslagen en knooppunten nadert, kan de applicatie vloeiend overgaan van 2D-display naar een meer realistische 3D-animatie. Hierbij worden dan ruim van tevoren de juiste rijbanen en te volgen borden uitgelicht. Verdergaande 3D-animatie bij de manoeuvres biedt de automobilist de verzekering dat hij de juiste afslag heeft genomen wat bijdraagt aan een minder stressvolle en plezierigere reis.
Motorway Junction Objects is ontwikkeld op basis van inzichten uit eigen consumentenonderzoek over het aspect van cognitieve herkenning van visuele hulpmiddelen. Het onderzoek liet zien dat consumenten toegevoegde waarde zien in oplossingen die complexe situaties vereenvoudigen. Dit maakt het mogelijk om in een flits visuele aanwijzingen op te nemen en in actie om te zetten.
"Ons onderzoek toont aan dat het verwerken van visuele aanwijzingen het meest waardevol is als deze geënt is op de informatie die de oriëntatie van de eindgebruikers verbetert als ze een complexe afslag naderen", zegt Cindy Paulauskas, vice president product marketing Amerika bij NAVTEQ. "Het vermijden van rommelige informatievoorziening en enkel het bieden van relevante informatie op belangrijke en complexe beslismomenten is de essentie van Motorway Junction Object's productontwerp. Het gaat erom rijden gemakkelijker te maken, niet vermakelijker."
Een andere industriële mijlpaal dat het product biedt, is de mogelijkheid voor klanten om de uitstraling van de afslag aan te passen in hun navigatieapplicatie. Omdat veel van de visuele content vandaag de dag gebaseerd zijn op foto's of statische beelden kan het aanpassen van details zoals kleur, textuur, animatie en display perspectief duur uitvallen. De designflexibiliteit van het product maakt dit niet alleen eenvoudiger, ook het ondersteunen van de merkidentiteit van de klant en productdifferentiatie is mogelijk. Deze drie verschillende detailniveaus ondersteunen verschillende hardware- en softwareconfiguraties.
Ingezonden persbericht