Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
GOEDE DOELEN PLATFORM PIFWORLD WINT INTERACTIEVE MEDIA AWARD
AMSTERDAM, 9 oktober - De kurk knalde van de champagnefles gisteren bij Pifworld in Amsterdam. Het online goede doelen platform won de Interactive Media Award 'Best in Class' in de categorie Charity.
De Best in Class Award, uitgereikt door de Interactive Media Council, is de hoogste eer die een website te beurt kan vallen. Deze jaarlijkse prijs wordt toegekend aan organisaties die excelleren in design en ontwikkeling.
Zoals het jury rapport stelt: 'The honour recognises that the project met and surpassed the basic standards of excellence that comprised the web's 'Most professional work'.
De jury bestaande uit vooraanstaanden op het gebied van webdesign, advertising, public relations, publishing en andere industrieen (zoals Microsoft, CNN en The New York Times) beoordeelde de website op 5 criteria varierend van design en content tot gebruiksvriendelijkheid. Pifworld slaagde met vlag en wimpel en scoorde maar liefst 488 van de 500 punten. Een niet alledaagse score, zoals ook de jury opmerkt: 'een presentatie die alleen een fractie van de websites in de jaarlijkse IMA competitie verdient'.
---
Pifworld (www.pifworld.com)
Pifworld is het goede doelen platform dat mensen wereldwijd de mogelijkheid biedt om zich in te zetten voor een betere wereld. Doel is om uiteindelijk een community te bouwen die zo groot is dat ze wereldwijd projecten - goed voor mens, aarde en dier - binnen een dag kan realiseren. Uniek is dat ieder persoon op zijn/haar manier iets goeds voor de wereld kan doen. Bijzonder is dat 100% van het gedoneerde bedrag ten goede komt aan het project, dat alle ontwikkelingen rondom het project via blogs, video-updates en foto?s te volgen zijn en dat het aanbod van projecten zeer divers is. Samen met een online netwerk kunnen mensen hun bijdrage leveren aan een betere wereld.
Noot voor de redactie (