Ingezonden persbericht


Lieke van Lexmond plukt de eerste verleider van 2009 uit de boom Succesvolle appel Kanzi® gaat derde seizoen in

Geldermalsen, 9 oktober 2009 - De boomtakken zijn gebogen door de nieuwe lichting Kanzi's. Het seizoen van Kanzi is weer begonnen. De hoogste tijd om de winkels te voorzien van de verleider onder de appels. De eerste appel van de nieuwe Kanzi-oogst werd vandaag in de Betuwe geplukt door Lieke van Lexmond. Vanaf 12 oktober is de Kanzi-appel weer verkrijgbaar in de winkel.

De verleidelijke Kanzi maakt een snelle opmars. Na de introductie in 2007 is het aantal bomen verantwoordelijk voor de productie van Kanzi-appels, gegroeid tot 1.100.000 in 244 boomgaarden in Nederland. De frisse, sappige appel vindt door zijn bijzondere friszoete smaak steeds vaker de weg naar de fruitschaal. In het seizoen 2007-2008 werden er 3,5 miljoen kilo Kanzi's verkocht en in 2008-2009 waren dat maar liefst 6 miljoen kilo. De verleidelijke Lieke van Lexmond nam daarom graag de taak op zich de eerste appel van dit seizoen te plukken en te proeven.

De oorsprong van Kanzi®
Hoewel de naam Kanzi exotisch klinkt, liggen de wortels van deze bijzondere appel in Noordwest-Europa. Rian Verwoert, voorzitter hoofddirectie Koninklijke FruitmastersGroep: "In Kanzi zijn de beste eigenschappen van de klassieke appels Braeburn en Gala verenigd. We zijn erg trots op het resultaat: een stevige en sappige appel. Elke Kanzi is een klasse-1-product dat aan de strengste kwaliteitseisen voldoet. De appel is van oktober tot en met maart in de supermarkt en betere speciaalzaken te koop."

***
Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht